Inlägg från: Anonym (Typen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Typen)

Vad föredrar ni tjejer? Manligt eller mer pojkigt utseende?

Tror kvinnor föredrar ett manligt utseende alla gånger. Det finns en del forskning om hur ett attraktivt yttre ser ut. För både män och kvinnor så är t ex en rak käklinje en av de viktigaste faktorerna. Och då tolkar jag:
    manligt: rak käklinje, skulpterat ansikte
    pojkaktigt: runda former i ansiktet

Se t ex qouves på youtube. Ska se om jag kan leta fram. Även om allas smak är olika så finns det regelverk för om ett ansikte är inom attraktivt/ inte attraktivt.

• Anonym (Typen)
    Anonym (.) skrev 2024-07-07 03:34:28 följande:
    Manlighet sitter även i beteende och inte bara till det yttre. 

En pojkig yta blir mer maskulint präglad av en maskulin personlighet.
    Nu är det enbart utseende qoves avhandlar
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 03:41:18 följande:
    Den där killen såg ju rätt pojkig ut på båda bilder. En junior som tilltalar fjortistjejerna i första hand. 
    Nu är väl androgyn/ maskulin/ pojkaktig skilda saker?
    Mellan androgyn och maskulin är det ingen skillnad 
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 03:52:05 följande:
    Jag pratade inte om androgynitet utan om att se barnslig (pojkaktig) ut gentemot manlig. 
    Det är väl en tolkningsfråga hur man betraktar androgyn/ pojkaktig isf. Är det samma sak för dig?
  • Anonym (Typen)
    Anonym (Typen) skrev 2024-07-07 03:54:50 följande:
    Det är väl en tolkningsfråga hur man betraktar androgyn/ pojkaktig isf. Är det samma sak för dig?
    Själv tolkar jag killens utseende som androgynt och inte pojkaktigt, pojkaktigt tolkar jag som en person med äppelkinder i princip.
  • Anonym (Typen)
    Anonym (.) skrev 2024-07-07 03:55:20 följande:
    Och den här diskussionstråden avhandlar kvinnors uppfattning om maskulinitet och utseende. Vi kommer således att fortsätta ge vår input i frågan.
    Tråden handlar om utseendet, och vilket utseende kvinnor föredrar. 
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 03:58:57 följande:
    Nej, det är inte samma sak i mina ögon.

Och nu pratade trådskaparen specifikt om pojkaktiga utseenden gentemot maskulina så..
    Ja, och och videon jag länkade berättar vad ett attraktivt manligt utseende innefattar. Skarp käklinje (maskulint, men kan även vara androgynt) är att föredra i stället för pojkaktigt= rund käklinje som jag tolkar det.
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 04:09:21 följande:
    Det är hans uppfattning av det hela. Min egen är en annan. Ingen av killarna på bilden ser androgyn ut ur mitt blickfång. De har båda ett pojkaktigt, mer pubertalt utseende. 
    De beskrivs som androgyn i videon.
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 05:17:07 följande:
    Och jag bryr mig inte som sagt. Tycker inte själv att dina exempel såg androgyna ut utan snarare pojkaktiga och outvecklade pga låg ålder. 
    Det är ju din tolkning av androgyn/ pojkaktig.
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 05:21:40 följande:
    Ja, och det är också forumets kvinnliga medlemmars åsikter som efterfrågas i tråden. 
    Är det här ditt sätt att säga att mina synpunkter i ämnet är värdelösa?
  • Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 13:52:45 följande:
    Det är mitt sätt att säga att det är kvinnors åsikter i tråden som är viktiga i första hand, vilket trådskaparen också redan hintat om.

Det jag skriver är att det faktiskt finns forskning över vad som anses attraktivt/ icke attraktivt (både för män och kvinnor). Det existerar en bestämt uppfattning vad som anses attraktivt baserat på fysiska drag som kan spåras tillbaka till kost/ hälsa/ testosteron. Sen så kan även någons utseende avslöja eventuella sjukdomar/ testosteron, men även personlighet som introvert/ extrovert, depression och psykopati. Det här är forskning enbart baserat på personens stillbild. 

Borde vara intressant för tråddeltagarna och ts. Jag finner utseende intressant/ trådens ämne intressant och tror att fler saker om individen kan avslöjas i framtiden baserat enbart på det. Vet inte vad du bidrar med själv?

• Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 21:56:38 följande:
    Jag bidrar med som trådstartaren efterfrågade - kvinnliga åsikter om vad som är manligt och utseendemässigt åtråvärt. Till skillnad från dig. 

Har du läst det jag skriver egentligen? Du verkar mest vara ute efter att tjafsa av någon anledning.

Jag började med att försöka skriva en kortare förklaring av det jag tidigare skrivit men insåg att du inte skulle begripa något där heller.

• Anonym (Typen)
    Anonym (-) skrev 2024-07-07 22:44:07 följande:
    Bryr mig inte om dina förklaringar. Tråden frågar efter kvinnors svar om vad de föredrar och du drar in oväsentligheter om androgynitet. Sluta tjafsa själv, svara mig inte mer. Du är bara tröttsam.
    Du verkar inte kapabel att förstå någonting av det jag skriver. Vill du ha sista ordet? Är det det ditt svammel handlar om? Varsågod.
Svar på tråden Vad föredrar ni tjejer? Manligt eller mer pojkigt utseende?