Inlägg från: Anonym (Jag älskar att bli gammal.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag älskar att bli gammal.)

Jag hatar att bli äldre

Och jag som hatar att inte vara tillräckligt gammal istället. 

Ja alla (äldre) dör runtomkring en när man själv blir äldre som du och jag..Men vet du vad..Sånt är livet på jorden.
    Jag hade också en jätte bra uppväxt och visst saknar jag mina föräldrar, men eftersom man inte kan åka tillbaka i tiden så får man acceptera det som varit.

Varför är du inte tacksam för att du hade en bra uppväxt istället. Och för att dina föräldrar ff lever..För sjutton människa!?

Du låter jätte nonchalant och otacksam..Som skriver typ om hur dåligt liv du har nu, pga att du fick genomlida en bra barndom..Och hur mycket du saknar dina föräldrar?? Dom lever!? Men du har bestämt att dom ska dö om en vecka eller dom kanske redan har dött i din sjuka fantasi.

Dom kanske lever i 20 år till..har du tänkt på det?
    Dina barn kan faktiskt dö före dina föräldrar. Barn kan också bli sjuka och råkar ut för riktigt otäcka olyckor mycket oftare än äldre personer.

Så om du måste oroa dig så borde du ju oroa dig för rätt släktingar istället...Dina barn..

• Anonym (Jag älskar att bli gammal.)

Ja jag tycker iaf bara att det är skitspännande att äntligen bli äldre..Och att veta att man har närmare döden än födseln. Det bästa som finns är att sova..Och att dö är att somna bara. Inget annat..haha.
    Det är ett bra mått på att man börjar bli gammal..när man har närmare döden än sin födsel. 
    Det sista jag är rädd för nufötiden är döden. Det finns mycket, mycket värre saker än att dö!
    Varför är folk rädda för något som man GARANTERAT INTE KOMMER LEVANDE IFRÅN i allafall?

Det är ju bara kontraproduktivt! Speciellt om man är gammal nog för att ramla ner och dö närsom.Klarar man av att vara rädd för att dö så klarar man av att skärpa till sig också..Om man vill.

I vilket fall Hur mycket ni än försöker att överleva så kan jag lova er att ni/vi alla kommer dö.
    Vissa kommer dö snart och vissa som mig kommer leva i minst 50 år till, tyvärr. 
    Inte för,att jag vill leva.=livet är överskattat= men varför jag (och andra som mig) kommer leva längre än er "vanliga " som är rädda. Är bla för att vi inte fruktar varken sjukdomar eller döden för fem öre..

Så Ts ju mindre rädd någon är för döden ju äldre blir den och tvärtom..generellt sett.
    Om din mamma är rädd för att dö..och det har hänt helt plötsligt eller på sista tiden och om hon inte har varit rädd förut så kanske det är något helt annat fel med henne.
    Eller att någonting har hänt.

Varför skulle hon bli rädd för något hon har vetat om i hela sitt liv bara pga att hon ser lite rädd ut
    Kanske kunde bry dig om din mammas hälsa istället för att hitta på att hon fantiserar om att få leva för alltid.
    Säg åt din mamma att det bara är larv om hon tror att hon inte kommer dö..För det vet jag att vi alla kommer göra..
    Sluta inbilla din stackars mor och dina barn om att dom kommer leva föralltid.för det gör ingen och det vet du lika bra som jag.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag hatar att bli äldre