• Anonym (Valdemar65)

Hur få henne att prata?

Alla sexologer och parterapeuter och andra säger att man måste prata med varandra. Om det handlar om sex måste man prata om sex. 

Det finns de som tycker att man inte ska prata, för att det minskar magin. Kalle Norwald i Gift vid första ögonkastet säger att samtalen kan ge en ny magi.

Min fru vill inte prata om sex, inte snuskprata i sängen, inte på neutral mark och tid om hur vi har det i sängen, aldrig att hon skulle säga vad hon önskar sig.

Det är klart att det måste vara frivilligt att prata, men jag vill ju så gärna att hon försöker, att hon bryter igenom sina murar. Vi har inga stora sexproblem, men jag vill ju utveckla de sidorna. Jag förstår inte varför hon inte vill.

Hur ska jag förmå henne att prata sex med mig?

• Svar på tråden Hur få henne att prata?
  • Tukt

Generellt sätt kan man ju inte förändra andra - bara sig själv.
    Men om, så måste det ju finnas något som den andra tycker sig vinna på att förändra sig själv. Utan det kommer det inte gå. 
    Så fundera på vad hon skulle ha att vinna på det hela, så kanske det går lättare.

• Anonym (Bn)

Men herrejösses. Om man inte vill prata om det så vill man inte. Lägg ner i så fall. 

• Tukt
    Anonym (Bn) skrev 2024-07-09 10:40:09 följande:

Men herrejösses. Om man inte vill prata om det så vill man inte. Lägg ner i så fall. 

Men herrejösses. Om man inte vill städa så vill man inte. Lägg ned i så fall.
  • Anonym (Respektera det)
    Tukt skrev 2024-07-09 11:18:32 följande:
    Men herrejösses. Om man inte vill städa så vill man inte. Lägg ned i så fall.
    Är dock en liiiiiiiten skillnad mellan sex och städning. Eller?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Valdemar65) skrev 2024-07-09 07:19:17 följande:

Nu på stugsemester, och jag tog upp med henne att jag vill att vi pratar mer. Så vi började med att prata om varför hon inte vill prata. Det hänger delvis ihop med att hennes ex tjatade mycket om att de skulle ligga, och hon gick med på det mot sin vilja ibland. Jag påminde henne om vårt avtal, att hon tar ansvar för vårt gemensamma sexliv, mot att jag inte tjatar. Jag tjatar inte, gör små försök men går undan när jag märker att hon inte vill. 

Hon var ganska avslappnad när vi pratade om det, vilket tände mig till tusen. Jag älskar när hon går mig till mötes (och hatar att bli avvisad).

Nästa gång vi hade sex utmanade jag henne med att prata lite snusk i sängen, men hon stoppade mig genast. Och det respekterar jag förstås.

Sen kommer jag att försöka olika saker igen efter någon tid. Man kanske inte gillar stekt strömming direkt, men kan vänja sig och börja efterfråga det.

Och vad gäller spontansex: Jag behöver små blå piller, som ska intas en timme före sex. Därför måste sexet planeras. Tyvärr, vore najs med spontansex i bilen eller naturen.

Nästa gång kanske hon ber dig att prata mindre, speciellt om sånt som kväver henne och får henne att få ännu mindre lust. Bemöter du henne då?

Jag blir ärligt talat rent förbannad på hur du beter dig. Du VET att hon inte vill prata snusk men ändå är du på henne om det, mitt under sexet. Hade jag varit hon så hade jag helt resolut klivit upp ur sängen sen kan du runka och prata med dig själv. 
    Snacka om respektlöst.

En man som håller på som du hade jag lämnat.
    Ingen man är värd det du begär, ingen.

Eller vad skulle du säga om hon vill sätta på dig i röven med en strap-on?
    Eller något annat som du tycker är motbjudande?
  • Tukt
    Anonym (Respektera det) skrev 2024-07-09 11:21:34 följande:
    Är dock en liiiiiiiten skillnad mellan sex och städning. Eller?
    Nja, mellan sex och kommunikation skulle jag säga. Att kommunicera är helt avgörande i en relation. Nu tycks ju TS hantera det på ett sätt att det inte fungerar. Där av hans inlägg.
    Men i någon mån så måste man likt städning ha en vettig kommunikation för att få en relation att fungera. Det handlar om en ren investering.
    Tukt skrev 2024-07-09 11:45:39 följande:
    Nja, mellan sex och kommunikation skulle jag säga. Att kommunicera är helt avgörande i en relation. Nu tycks ju TS hantera det på ett sätt att det inte fungerar. Där av hans inlägg.
    Men i någon mån så måste man likt städning ha en vettig kommunikation för att få en relation att fungera. Det handlar om en ren investering.
    Nu tycker jag nog faktiskt att snuskprat, som TS vill ha, verkligen är en del av sex.
  • Anonym (Anna)

Nu kommer väl folk gå i taket, men positiv förstärkning fungerar oftast väldigt bra i sådana här fall. Börja med väldigt små saker, belöna jättemycket när hon gör rätt. Glesa sedan ut belöningarna så att hon måste gå längre för att få samma respons.

Låt oss tex anta att du vet att hon tänder väldigt mycket på när du kysser hennes hals.
    Du: *kysser henne mycket lätt på halsen*. Tycker du om när jag kysser dig här?
    hon: ja?
    Du: Åhhh, jag älskar att höra att du gillar det *kysser henne mer intensivt och under längre tid än vanligt, som belöning*

Upprepa tex 3 gånger med några små variationer i vad du säger. Inför sedan en oregelbundenhet i ditt beteende, där du ibland struntar i att fråga och att belöna henne (ge henne några lätta kyssar och gå sedan vidare utan att säga något) och ibland gör det. Om hon nu älskar att bli kysst på halsen så kommer hon till slut att be om det på något sätt, och då belönar du ordentligt med ord, typ ?åh du är så jävla sexig, jag älskar när du ber mig kyssa din hals? och handling.

Sedan tar du det successivt längre och längre. Fråga om hon blir kåt av att du kysser hennes hals, få henne att själv säga att hon blir kåt av det, få henne att berätta ingående om hur hon blir alldeles våt osv. Ett steg i taget. 

• Tukt
    Anonym (Respektera det) skrev 2024-07-09 11:47:11 följande:
    Nu tycker jag nog faktiskt att snuskprat, som TS vill ha, verkligen är en del av sex.
    Det TS efterfrågar är både kommunikation och snuskprat
    Tukt skrev 2024-07-09 13:07:32 följande:
    Det TS efterfrågar är både kommunikation och snuskprat
    Det TS främst verkar vilja är ju att kåta upp sig. Och du bortsåg helt från snuskpratet när du jämförde det med städning.
Svar på tråden Hur få henne att prata?