Anonym (Jobbigt) skrev 2024-07-07 06:52:42 följande:
Jobbigt läge. Har du pratat med henne om dina känslor? Alltså verkligen öppnat upp och pratat ärligt om allt? Skulle parterapi kunna vara något att testa först och se hur det går? Kanske att öppna upp om allt I en annan miljö med en terapeut? Hjälp att sortera alla känslor och hur du/ni tar er fram. Låter som du är ganska sårad. Sedan tycker jag inte man kan leva så på sikt som du gör utan förändring, att ha en klump i magen när ens partner kommer hem, längta tills den drar osv. Ohälsosamt.
Skulle det sedan trots allt mynna ut i en separation så tycker jag personligen inte att man kan "bli för gammal" för detta. Inte heller för gammal för att träffa någon ny. Men målet är ju att du ska må bra med eller utan partner. Man ska ju sträva efter att må bra oavsett ålder.Tycker dessutom inte 50 är gammalt. Är själv 30+.
Alltså grejen är att jag vill inte öppna mig mer än jag gjort, det slutar bara med att så fort vi kommer nära iså blir jag sårad. Jag vill inte vara nära henne varken känslomässigt eller fysiskt.
Jag tror inte problemet är att hon inte vill utan att hon inte kan ha en relation med mig, då de rätta känslorna inte finns där. Och jag vill inte heller längre, har gett allt i alltför många år nu.
vi har provat parterapi men kände inte att vi båda hade agendan att vi skulle få det bättre tillsammans utan det handlade mer om att hon ville få terapeuten på sin sida.