Anonym (Inte den sorten) skrev 2024-07-09 17:43:57 följande:
Med "jag gillar svarta män" menar ofta kvinnor väst och centralafrikaner. Tex. Ghana, Gambia, Senegal. De flesta svarta i Sverige är östafrikaner från Eritrea och Somalia
Nej, det tycker jag inte att det stämmer. Jag skulle hellre påstå, och jag har hört, läst och jag har pratat med ganska många tjejer och kvinnor som uttalar att bland män med mörk hudfärg föredrar de (vi) män som har värderingar som är åtminstone någorlunda kompatibla med våra egna vanliga västerländska värderingar.
De (vi) föredrar är åtminstone normalt intelligenta män med bra utbildning och/eller bra jobb, som är framgångsrika i sitt yrkesutövande eller inom något område, som klarar att hålla en intressant konversation, som har förmåga och intresse att uppvakta och förföra en västerländsk kvinna, och som kanske är t ex en Black American eller en man född och uppvuxen i ett modernt europeiskt land och med de normer och traditioner som följer med detta.
Att de (vi) föredrar detta och sådana män påstår jag vara mera vanligt och normalt.
I de fall det ibland, i vissa sammanhang, pratas vitt och brett om "svarta män" så verkar det ofta som att pratet präglas av den bilden som många män verkar ha fått genom flitigt nyttjande av internet-porr, vilken alltid verkar präglas allra starkast av vita män och vad vita män är beredda att betala för.
Men som uppenbarligen, och det borde vara självklart, har mycket lite kontakt med vad vi kvinnor i verkligheten tycker och tänker.
Jag väljer att inte ta någon större hänsyn till den relativt falska mediabilden att det skulle vara vanligt förekommande och normalt, att många medelålders kvinnor ofta och mycket sexturistar på det sätt och i de länder som jag tror att du kanske har fått intryck av?
Detta är ju en förekomst som knappt kan räknas ha någon större betydelse ens i marginalen, medan media verkar gilla att gotta sig i detta, trots att det i jämförelse sker i nästan försvinnande liten omfattning.