Skum taxiresa
Min fru och jag har haft det lite trassligt ett antal år men vi har inte brutit. Hon har en historik av att försöka dölja och hålla mig utanför hennes egna liv. Hon delar inget. Hon är en partytjej och vädligt lätt att skapa nya vänner mm. Lite narcissistvarning.
För ett tag sedan fick hon ett jobb utomlands och började jobba utomlands. I början verkade det mest som hon jobbade, gick och till stranden. Fanns tillgänglig på telefon. Men för någon vecka sedan så försvann hon från radarn någon kväll i veckan. Sedan upptäckte jag att hon har åkt Uber kl 6 på morgonen. Kvällen innan hade jag varit tvungen att åka till sjukhus men hon gick inte att nå. Först sa hon att det måste vara en försenad debitering och att hon hade haft en jättedålig gårdag och hade inte lust att prata. Men fick jag tag på infon och hon hade åkt från ett bostadshus kl 6 på morgonen hem till sig själv innan jobbet. Alltså åkt hem kl 6 från någon.
Konfronterade henne under helgen:
Först förnekade hon resan (som hon medgivit hade gjort dagen innan). Till och med att någon annan åkt. Olika bullshit förklaringar att det kunde varit åt andra hållet mm. Hon fnittrade lite hysteriskt och sa olika saker. Ingen bra förklaring eller ens ett försök att säga att det var en kompis typ. Men jag vet.
Igår ville hon prata. Då gick hon över i att jag inte har rätt att veta det här och att det är hennes rätt att inte berätta. Varje gång jag frågade var det lång tystnad som slutade med att detta är mina principer.
Så nu klipper jag alla band. Då vi har barn som jag tar hand om själv så blir det betänketid. Men jag tänker inte finnas där för henne mer. Då hon inte finns för mig.
Kuriosa:
Lite kuriosa är att innan den här bortanatten var så var det som hon var på bra humör och hon var lite utanför radarn. Efter "borta matchen" så var hon mer intresserad av mig igen. Och hon var ute och festade rejält i helgen. Var var strandutflykter själv eftersom hon var tillgänglig. Hade hon och hennes nya fling fortsatt så hade de tillbringat så mycket tid som möjligt under fredag till söndag. Och hon sa att här i det här landet så verkar det som att man inte är intresserade av seriöst och jag var en jättebra man. Min analys är att hon blev uppvaktad av någon och efter han fick vad han skulle ha så blev det inget mer. Han eller hon gick vidare.