Is it too late?
Kan du inte skaffa barn ensam då? Min dotters kompis blev till på det sättet (donator i Danmark) när mamman var 44 eller 45. Vet inte hur gammal du är men det är ju ett alternativ om man vill ha barn men inte har träffat rätt.
Och till TS, för sent är det ju inte iallfall , kommer säkert få massa arga svar nu men tror det där med att fertiliteten sjunker helt enormt i 35-årsåldern är ganska överdrivet.. En nära släkting som är gynekolog har själv sagt det och så känner jag väldigt många som har blivit gravida lätt efter den åldern, några efter 40 till och med. Jag blev själv det nyss lite oplanerat (vecka 8 nu) jag är lika gammal som du, fyller 37 i januari. Det är såklart olika från person till person men du kommer antagligen inte ha några stora problem att bli gravid om du försöker, även om det blir om något eller några år. 
Problemet är ju din särbo .. Hur gammal är han? Jag tycker du ska prata med honom, säg att du verkligen vill ha barn och om han inte vill det inom den närmaste tiden kommer det inte funka. Du kanske kan ge honom ett halvår eller så , sen kanske du får göra slut och antingen försöka träffa någon annan eller försöka skaffa barn själv om du vill det.