• Anonym (Mia)

Vem bestämmer schema för barnen?

Anonym (mamma) skrev 2024-07-10 00:36:36 följande:

Om man frågar dom så vill den stora gärna få lite egentid, medan den lilla gärna vill vara med stora hela tiden. Men jag känner dom ju väl och är övertygad om att båda två mår bra av lite av varje.

Stora vill också gärna själv bli lämnad ensam hemma när man går på aktiviteter med lilla, men det är inget jag egentligen tror gynnar barnet i någon större utsträckning. Varför ska hen vara ensam hemma hos pappa och värma en fryspizzan hen kan vara med mig och laga middag tillsammans, bli förhörd på läxor osv?

Varför lyssnar du inte på dina barn? Det är väl deras behov som ska gå först, inte dina?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (mamma) skrev 2024-07-10 22:01:59 följande:
    Varför kan jag inte jämföra med en kärnfamilj? Där behöver man ju ingen återhämtning alls. Och jag känner samma nu. En dag - två dagar i veckan då jag tränar och passar på att jobba över och fixa ärenden, men inte för återhämtning. 

Att jag mår dåligt och får ångest över att förlora halva mina barns barndom, eh ja! 100% sant. Nu har jag som tur är haft det ganska lyxigt de senaste tre åren och ändå fått vara mesta tiden med barnen, så hittils har det inte direkt varit några problem. Och det är jag tacksam för såklart, när dom varit så små. Äldsta är 13 nu så det är kul och hag blir stolt och glad att se att barnet vuxit upp blivit mer självständig. Och njuter extra av lilla som gärna vill vara nära hela tiden. 
    OK, det är du som skrivit förr. Du träffade barnen varje dag med eller utan pappan, sedan ville han inte mer. Jag förstår att han tröttnade på att hänga med dig.

Du är osunt beroende av dina barn. Du fick mkt kritik i din förra tråd för det. 
Svar på tråden Vem bestämmer schema för barnen?