• Anonym (V)

Prata med sig själv

Så pinsamt.
    Jag var stressad idag för att något hände. Jag jag runt hemma och försökte fundera ut en lösning. när jag är stressad och har mycket tankar i huvudet så pratar jag ofta för mig själv. Är ärftligt tror jag för min pappa gör ochså detta.

Iaf så behövde jag gå ner och hämta posten i mitt postfack. Var i mina egna tankar fortfarande och insåg först när jag stod i trapphuset att jag pratade med mig själv, ej jättehögt men så att det hördes. Och det stod två personer vid sina postfack. 

Finns det fler som pratar högt med sig själva så att det känns bättre för mig..

• Svar på tråden Prata med sig själv
  • Anonym (ti)

De flesta talar nog till sig själva ibland. Jag gör det sällan.

• Anonym (Ella)

Jag pratar jätteofta med mig själv 😁 dock blev jag tvungen att vara mer försiktig med det när jag började jobba i butik och insåg att jag pratade högt för mig själv när jag vek kläder och fick märkliga blickar från kunderna... Men det är ju bara roligt så här i efterhand!

Jag har använt samma ursäkt som Ella i Glappet några gånger då jag blivit påkommen, att jag övar inför en teater eller arbetsintervju eller vad det nu kan vara 
    Skrattande

• Anonym (Samma)

Samma här, tänker också högt ibland och svär högt när jag blir förbannad . 

Nyligen var jag ute och vandrade och råkade kliva av spången där det var myrmark så mina skor blev helt genomdränkta. Jag gick där och svor för mig själv ?Jävla helvetes skitjävlar, så jävla typiskt, FAAAN!?

Plötsligt kikar en man fram precis vid mitt ansikte varpå jag skriker rakt ut, vi var ändå mitt ute i skogen. Sedan insåg jag att jag hade hörlurar och inte hörde att han gick bakom mig på spången och försökte komma förbi. 

Han måste ha trott att jag var helt galen och såg lite skrämd ut där han lommade iväg snabbt som attan. 

• Anonym (n)
    Anonym (Ella) skrev 2024-07-21 23:43:00 följande:

Jag pratar jätteofta med mig själv 😁 dock blev jag tvungen att vara mer försiktig med det när jag började jobba i butik och insåg att jag pratade högt för mig själv när jag vek kläder och fick märkliga blickar från kunderna... Men det är ju bara roligt så här i efterhand!

Jag har använt samma ursäkt som Ella i Glappet några gånger då jag blivit påkommen, att jag övar inför en teater eller arbetsintervju eller vad det nu kan vara 
    Skrattande

Fast hon pratade väl inte med sig själv, såsom du gör? Ella talade till sin spegel och föreställde sig att det stod en annan människa där.
  • Anonym (Yes)

Inte ofta, det skulle jag inte påstå men absolut det händer! 

• Anonym (Ella)
    Anonym (n) skrev 2024-07-22 00:00:00 följande:
    Fast hon pratade väl inte med sig själv, såsom du gör? Ella talade till sin spegel och föreställde sig att det stod en annan människa där.
    Jag gör både och 😄 ibland är det monologer och ibland svarar jag på frågor som jag föreställer mig att någon annan frågar.
  • Anonym (Yes)

Oftast sker det när jag är ensam hemma an längre stund och det är så tyst.. Jag gillar inte riktigt det. Tystnaden alltså.. Det kan absolut va skönt att va hemma själv.

Men också om jag är småstressad och måste lösa nåt problem..

• Anonym (n)
    Anonym (Ella) skrev 2024-07-22 00:04:14 följande:
    Jag gör både och 😄 ibland är det monologer och ibland svarar jag på frågor som jag föreställer mig att någon annan frågar.
    Har också gjort det ibland faktiskt. Varför gör man så? Är det av ensamhetskänslor kanske.
  • Anonym (Ella)
    Anonym (n) skrev 2024-07-22 00:07:09 följande:
    Har också gjort det ibland faktiskt. Varför gör man så? Är det av ensamhetskänslor kanske.
    Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det kanske handlar om att sätta ord på känslor och att få ut sig saker som man behöver få sagda? Så tror jag att det är för mig iaf 😊
  • Anonym (n)
    Anonym (Ella) skrev 2024-07-22 00:15:33 följande:
    Jag vet inte riktigt vad det beror på, men det kanske handlar om att sätta ord på känslor och att få ut sig saker som man behöver få sagda? Så tror jag att det är för mig iaf 😊
    Det stämmer nog. Man kan känna sig pratsugen mitt i natten och då är ju inte kompisarna tillgängliga. Därav att man får ha konversationen med dem i sitt eget huvud istället. 

Kan vara ett sätt att förbereda sig på riktiga samtal man planerat också. 
  • Mandel

Pratar ofta gör mig själ eller med katten även om han inte är med 😅

Gör jag tokigheter talar jag högt om för mig själv att jag är korkad osv.
    Är nog mest på jobbet eller hemma i trädgården andra kan höra mig.

Kan dock skratta på stan åt alla tokigheter som rör sig i mitt huvud, men pratar sällan för mig själv högt på stan.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Prata med sig själv