• Anonym (Hina)

Tre män

Det här kommer antagligen låta märkligt och fredag till trots så är jag helt seriös.

Det finns tre män som alla får det att fladdra lite extra i magen på olika sätt. 

1. Svensk. Liknande nicheintresse och vi verkar klaffa på många plan... kanske inte den skarpaste alla gånger, men definitivt inte obildad. 

2. Latino (adopterad). Bortsett från att han är väldigt fin att vila ögonen på så är han skarp och har samma typ av humor som jag. Behöver aldrig betona "det var ett skämt" som till han ovan, utan han svarar med samma mynt.

3. Annat nordiskt land. Väldigt intelligent, men tjatar mycket om att träffas trots att jag sagt att jag vill prata mer först. Han ger dock inga creep-vibbar trots det... verkar väldigt snäll och erbjöd sig tex hjälpa med flytt trots att vi bara pratat nån vecka då. Sen att jag är väldigt svag för hans språk kanske bidrar till att jag låter honom komma undan med tex tjatet som jag inte hade gjort med andra...

Rent spontant, vem hade du övervägt att träffa? 2 och 3 bor i samma stad, 1 i en nån timme härifrån.

• Svar på tråden Tre män
  • Anonym (Skitsvårt)

Skitsvårt att säga utan att veta mer. Nr 1 går iaf bort direkt - hade aldrig stått ut med en människa som man måste förklara saker för... Nr 2 hade troligtvis haft utseendet emot sig för min smak; jag har lite svårt för klassiskt snygga män, men övrigt låter ju bra. Nr 3 är nog den som verkar mest intressant bara utifrån det lilla du sagt. Det beror lite på graden och typen av tjat iofs; får han en att känna sig trängd, så nej tack.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Personligen tycker jag ingen låter intressant på minsta sätt.

Leta vidare tills du hittar "the one" är mitt råd.

• Anonym (Röd flagg)

Trean är en röd flagg för mig. Killar som direkt är så på och till och med vill hjälpa dig med flytten och dessutom tjatar trots att du har sagt nej, nej det är alldeles för på. Lika snabbt som de kommer in i ditt liv, lika snabbt försvinner de. Akta!

• Aliona

Är det du som skrev förra tråden om tre män också? 

Hur som helst, är det verkligen en fråga för dig? Tycker att det är ett fullkomligt uppenbart val. Vill du verkligen ha en osmart kille eller en kille som tjatar på dig när han inte direkt får som han vill? 

Tvåan hör jag inget dåligt om, men jag antar att du har ett problem med hans ursprung eftersom du betonar att han är adopterad, eller? 

• Anonym (Molly)

skulle välja 2. Härligt med humor och intressanta konversationer. Nummer 1 låter tråkig och nummer 3 för jobbig. 

• Anonym (Hina)
    Aliona skrev 2024-07-12 13:06:57 följande:

Är det du som skrev förra tråden om tre män också? 

Hur som helst, är det verkligen en fråga för dig? Tycker att det är ett fullkomligt uppenbart val. Vill du verkligen ha en osmart kille eller en kille som tjatar på dig när han inte direkt får som han vill? 

Tvåan hör jag inget dåligt om, men jag antar att du har ett problem med hans ursprung eftersom du betonar att han är adopterad, eller? 

Nej jag har ingen annan tråd om det här. Osmart är han absolut inte, möjligtvis autistisk. Inget han sagt själv, men får den känslan.

Han som tjatar gör det för han tycker det är svårt att uttrycka sig i skrift... han säger att han är väldigt nyfiken på mig och vill se om det finns något mer där. Han har aldrig gjort sexuella anspelningar etc, på det sättet är han väldigt respektfull och säger att det räcker att gå en kort promenad första gången, ingen press på något mer...

Nej har absolut inga problem med att han är latino, men jag sa de andras ursprung och jag har egentligen ingen bra erfarenhet av just latinos, men iom att han är adopterad är det ju inte en kulturell skillnad...

Det är väldigt svårt att sammanfatta personer på så få ord, men alla tre har något som fångat mitt inteesse...
  • Aliona

Ok, det är svårt för andra att säga, man har ju så olika preferenser. För mig är det väldigt viktigt att en man är smart och kan uttrycka sig, så ettan och trean går bort. Humor bryr jag mig inte jättemycket om, men det är klart att det inte skadar. Skratt är alltid bra i en relation. Sen råkar jag gilla latino-utseende (och ännu mer om de kan dansa). Så för min del, och baserat på det lilla du skriver så låter tvåan helt solklar. Men mest av allt handlar det om hur de får dig att känna dig, om de ser dig, förstår dig, om de behandlar dig väl, om du litar på dem? Det låter som att du funderar rationellt över vem som passar bäst, men vad säger ditt hjärta? Vem längtar du efter hemma i sängen på kvällen? Vem hoppas de det är när du får ett meddelande?

• Anonym (Röd flagg)
    Anonym (Hina) skrev 2024-07-12 13:44:27 följande:
    Han som tjatar gör det för han tycker det är svårt att uttrycka sig i skrift... han säger att han är väldigt nyfiken på mig och vill se om det finns något mer där.
    Köper inte det. Du har sagt att du vill prata mer först. Det respekterar han inte och du skulle inte ha tolererat det med någon annan. Så finns ingen anledning att tolerera det med honom för att han pratar ett annat språk.
Svar på tråden Tre män