Inlägg från: Anonym (Snowihite) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snowihite)

Har du varit otrogen?

Om TS läst en hel del psykologi så kan jag inte låta bli att undra om inte några kurser gått hen förbi. 

Det är ingen typ av människor som är otrogna. Vem som helst skulle kunna bli det fastän man aldrig tidigare varit det och idag säger att man aldrig skulle kunna vara det.  Det handlar inte heller om moral utan mer om livets tillfälligheter och vilka känslomässiga och sexuella behov man har.

Det vore mer intressant att fundera lite över hur trogen man är sin partner. Tar man alltid dennes parti? Sätter man alltid sin partners behov före ens egna? mm
    Försöker man ärligt att göra allt för sin partner?

Nu är det väl i sanning så att ingen klarar av att helt sätta sin partner främst utan vi gör ofta så gott man kan. 

Man kan säga att vara trogen är motsatsen till att vara otrogen. Det är när man inte klarar av att vara trogen som otrohet kan hända.  Med detta vill jag verkligen inte påstå att det är partnerns fel.  Jag vill säga att vara trogna varandra är något man är två om.

Jag har själv aldrig varit otrogen men jag kan inte säkert säga att jag aldrig skulle kunna vara det. 

Svar på tråden Har du varit otrogen?