• Anonym (Kvinna 55)

Har du varit otrogen?

Hur många har varit otrogna? Kom sanningen fram eller inte?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du varit otrogen?
  • Anonym (Jessica)

Sedan finns det ju mängder med anledningar och varianter, men de som sitter som du och skriver glada smileys också. Då känner man ju inte ens att det är fel? 

Däremot en annan i tråden som kände skuld och ånger. Det är ju fint. Det visar att man iallafall bryr sig om den andra människans känslor. 

Och kom inte och säg att det är därför man inte berättar. Det finns inget snällt med att smyga med otrohet någonstans. 

En kille som var otrogen Med mig (utan att jag visste till en början) mot sin tjej berättade till både mig och henne. De är med varann än och har fått flera barn därefter. Han har barn med fyra olika kvinnor nu. Men där kan man ju se att ärlighet kan vara en bra grej. 

• Anonym (Ja)

Ja. Till sist var jag det efter att ha blivit anklagad för att ha varit det innan faktum. Nu har vi separerat och exet fortsätter att anklaga mig för att ha varit otrogen både innan och efter händelsen. Otroheten i sig har egentligen inget med separationen att göra. Jag hade innan otroheten påpeka att jag är trött på anklagelser och fula ord och att jag inte orkade med det mer. Pga omständigheter fortsatte vi att leva tillsammans en tid till utan att göra slut. Sedan skedde en helt orelaterad händelse som gjorde att det tog slut med förskräckelse och där är vi idag. 

• Anonym (B)

Ja du Jessica så många konstiga tankar du har... För det första garanterar jag att mina ex inte vet, för det andra handlade det inte om spänningen heller eller att vara uttråkad. Måste vara underbart att sitta på så höga hästar och döma ut alla andra! Men som du säger, spekulationer. Du har ingen aning om hur otrogna personer tänker eller känner så du kan sluta låtsas.

• Anonym (B)

Ja du Jessica så många konstiga tankar du har... För det första garanterar jag att mina ex inte vet, för det andra handlade det inte om spänningen heller eller att vara uttråkad. Måste vara underbart att sitta på så höga hästar och döma ut alla andra! Men som du säger, spekulationer. Du har ingen aning om hur otrogna personer tänker eller känner så du kan sluta låtsas.

Och nej, jag ångrar mig inte ett dugg. Jag har mina orsaker.

Du ska få några fler smileys också! GladGladGladGladGladGladGlad

• Anonym (Jessica)

För tog du åt dig. Jag tänker inte konstigt bara för jag tycker annorlunda än dig. Kram 

• Anonym (Jessica)

Jag låtsas inte, jag märkte direkt när mina ex var otrogna och de vet ingenting :)

• Anonym (B)

Tog åt mig..? Av vad? Dina luftiga fantasier? Du tänker konstigt därför att du tillskriver andra egenskaper och tankar som du inte har en aning om, därav att du dessutom låtsas veta när du inte vet ett dugg. Du får tro vad du vill om otrogna personer, jaaaadå svin allihop! Du vet bäst! Gör det. Men sluta komma med projiceringar, det är väldigt fult som s.k. argumentationsteknik att påstå att andra tycker eller tänker saker som du inte vet något om.

• Anonym (Jessica)
    Anonym (B) skrev 2024-07-13 12:46:35 följande:

Och nej, jag ångrar mig inte ett dugg. Jag har mina orsaker.

Du ska få några fler smileys också! GladGladGladGladGladGladGlad

Jag hade gärna sett att du förklarade istället för att gå på med personangrepp. För jag är på riktigt nyfiken och undrande. Vill kunna förstå. Men visst, du har kanske inget att säga? 

Innerst inne måste du ju ändå veta att det är fel? annars, varför försöker du ens dölja det. Sanningen KAN komma fram även för dig hur mycket du än vill försöka förneka det. Vad gör du då? 

Hade du haft något emot om din egen partner också var otrogen? Du kanske bara inte vet om det? Eller bryr du dig inte om någon legat med henne innan dig? 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (B) skrev 2024-07-13 12:53:04 följande:

Tog åt mig..? Av vad? Dina luftiga fantasier? Du tänker konstigt därför att du tillskriver andra egenskaper och tankar som du inte har en aning om, därav att du dessutom låtsas veta när du inte vet ett dugg. Du får tro vad du vill om otrogna personer, jaaaadå svin allihop! Du vet bäst! Gör det. Men sluta komma med projiceringar, det är väldigt fult som s.k. argumentationsteknik att påstå att andra tycker eller tänker saker som du inte vet något om.

Men du, ta och förklara då. 
  • Anonym (Jessica)

Det finns ingen bra förklaring enligt mig till att ha rätten till att få vara otrogen.

Du kan väl berätta för din tjej och ha ett öppet förhållande istället. Måste man såra människor?  Du har ju uppenbarligen en riktigt bra anledning? Gör så då? Vad är problemet? 

Svar på tråden Har du varit otrogen?