• Anonym (Krax)

Benzo???

Anonym (Benzo) skrev 2024-07-13 23:10:39 följande:
    Benzo???

Har alltid vägrat benzo men står fan inte ut med den här jävla ångesten längre. Ni som använt benzo mot ångest plz berätta, fördelar o nackdelar? Funkar det mot ångesten eller är den enda ångestdämpningen i att man blir trött av det osv Vill veta allt. Tack.

Du har fått många bra svar redan, så jag har inte så mycket att tillägga... mer än att jag vill sälla mig till alla dem som varnar för att använda benzo för den typ av ångest du har. Det är ingen bra idé! Jag förstår din desperation och tanke att du inte har nåt att förlora, men om man vänder på det så har du absolut inget att vinna på det heller, för det kommer bara att skapa ett alternativt helvete. Jag önskar att det fanns nåt"roligare" besked att komma med; jag lider verkligen med dig <3
    Anonym (Lyrica) skrev 2024-07-16 12:31:12 följande:

Det är nästan omöjligt att få bensodiazepiner utskrivet, du kommer aldrig få det utan att ha testat väldigt mycket annat först. Läkaren kommer aldrig godkänna att du tar det varje dag så det behöver du inte ens fundera på. 

Det är din personliga erfarenhet... tyvärr väldigt långt från en allmän sanning dock. Dessutom, vad gäller att få det utskrivet, och vad gäller att ha provat annat, verkar ts ju inte ha några hinder i det avseendet:
    Anonym (Benzo) skrev 2024-07-14 03:42:27 följande:
     Min läkare som jag har nu är väl mer åt det stenhårda hållet, men hon har ett bra tag ansett att jag kvalar in i gruppen där det inte finns nåt val. 
    Anonym (Benzo) skrev 2024-07-14 18:56:59 följande:
     Jag har genom åren behandlats med typ alla SSRI som finns, diverse olika SNRI-, TCA- och TeCA-peparat, olika antipsykotika (typiska såväl som atypiska), ett par antiepileptika o säkert annat som jag glömt.
Svar på tråden Benzo???