Inlägg från: Anonym (William) |Visa alla inlägg
  • Anonym (William)

Järnbrist

De kollade sköldkörteln, såg bra ut. dock vet jag att man ska kolla t-3 och t4 plus antikroppar för att verkligen veta? Men det har dom inte gjort.

som sagt varit symtomfri hela livet. På topp jämt. Däremot har jag varit lite orolig stressad sen dessa symtom kom.

Vardagen funkar bra, men symtomen påminner en här och där. Lite skakis, tung/spänd över huvud/nacke, ett pirr i kroppen, småmuskler som rycker emellanåt, lockkänsla, trång i halsen ibland, lätt yrsel osv.

Man är alltid orolig för att det ska vara något annat? Började som sagt vid 31. 

Fick nåt avföringsprov som jag inte orkat göra, kanske ska göra det också? Det var något som var lite högt, men som dock är ganska vanligt, kom inte ihåg vad det kunde vara? Typ något inflammation i magen? Som var lite högt, men inget läkaren verkade notera särskilt.

Hade även järnbrist vilket är ovanligt som man, men det började gå upp bra efter järntablett och kost. Dock inte tagit tabletter på några månader nu, jag kanske alltid ble ta det? Typ 1-2 i veckan åtminstone.

Svar på tråden Järnbrist