• fröken88

En gång strulpelle, alltid strulpelle?

Nu har det gått några månader och jag undrar TS hur har det gått?

Jag förstår att du inte vill vara i den här relationen, men om det kanske är din sista chans att få barn så kanske du kan behålla barnet i alla fall? 

• fröken88

Vad skönt att höra! Det kommer säkert gå bra för dig och barnet oavsett vad som händer med relationen. Grattis till graviditeten och snart barnet!  ♥️

Sedan får vi väl se vad som händer med relationen, men jag tycker att det du beskriver, att inte kunna se bortom sig själv, är rätt allvarliga brister även om avsikten inte är att skada eller såra andra. De exempel du berättade om vad säger han egentligen när du berättar om hur du upplever saker och ting? (För jag utgår ifrån att du faktiskt berättat att det inte är särskilt sympatiskt att låta sig gravida sambo må dåligt på grund av hunger eller trötthet. 

/Från en gravid kvinna till en annan. 

Anonym (Trött!) skrev 2024-08-31 14:05:50 följande:

Jag valde faktiskt att behålla. Kanske mot bättre vetande men så snart jag kom ur "illamående-dimman" kändes det som att jag fixar detta oavsett om han är med eller inte. Hittills är han med och har bättrat sig, så vi får se hur det blir. Jag har också enormt stöd ifrån "svärföräldrarna", så jag är inte lika orolig längre. Även om han skulle sjabbla till det längre fram så finns det ett fint nätverk som täcker upp. Och mina vänner är väldigt exalterade över knytet som ska komma så där finns också hjälp om så skulle behövas. 

Svar på tråden En gång strulpelle, alltid strulpelle?