Varför flörtar gifta män?
Svar till TS:
Jag var med om liknande situationer när jag befann mig i ett förhållande. Personen var väl medveten om att jag noterade dennes (för andra utomstående) oskyldigt flörtande med andra. Men för mig var det inte det eftersom det inte var något vi hade kommit överens om.
Om inte annat så är det underförstått att man inte gör så när man befinner sig i en relation eftersom relationen är tänkt att man inte ska ha detta behov. Man finner relationen tillräcklig. Men relationen var inte tillräcklig i vårt fall, vilket inget annat var heller var för personen, för att personen i själva verket var olycklig i sig själv.
Så detta skedde alltid i syfte att skapa en reaktion så att hen kunde få energi till sin maktposition gentemot mig, för att få sig själv att tro att den inte kände denna pockande otillräcklighetskänsla.
När jag påpekade faktum så kom hen alltid med övertygande bortförklaringar, trots att det var tydligt med vad som försiggick. Det får en tillslut att ifrågasätta sitt egna omdöme.
Så det var svårt att komma till bukt med problemet och det blev att jag allt mer blev mer på tårna inför och under stora tillställningar.
Kanske upplever hans partner något liknande när han beter sig på detta sätt.