Varför flörtar gifta män?
Nu har jag inte läst några av svaren, utan skriver direkt i relation till trådstart. Min första reaktion blir att undra varför en observation/upplevelse blir representativt för hela gruppen män? Jo jag fattar att det antagligen hänt mer än ett tillfälle, eller att du möjligen hört/sett liknande berättelser, men det enkla svaret är att man får fråga den enskilda mannen varför just han gör så.... och oavsett vad han svarar så säger det dig fortfarande inget om hur en annan man kommer göra i liknande situation.
Varför väljer över huvud taget NÅGON människa som är i en relation att flirta utanför den relationen....oavsett man eller kvinna?
Varför valde min fru att visa intresse för en annan man hon träffade medan vi fortfarande var gifta? Kan jag få det svaret här inne? Kommer det svaret säga något om andra kvinnor?
Jag kan komma på en hel hög med möjliga förklaringar till det du upplevde - därmed inte sagt att det är ett okej beteende. Frågan för mig blir ändå vad du tänker att du har för nytta av svaren du får här. Får man tillräckligt många svar från OLIKA personer, vilket redan det är begränsad möjlighet till här inne, så kan man dra vissa slutsatser som är mer sannolika än andra och som kan gälla på gruppnivå. Det är dock fortfarande så att det har noll betydelse i det enskilda fallet.