• Aniiee

Stora tråden om Dragon Age, Final Fantasy och en jävla massa andra TV-spel

Alltså.... ursäkta alla engelska uttryck. Det är skitskumt att skriva om sånt här på svenska.

Här sitter jag och funderar på vad jag ska välja för min Rook i Dragon Age Veilguard, samtidigt som jag tittar/lyssnar på en bekants 17 timmar långa Final Fantasy XVI-video på youtube. Så jag tänkte, vadfan. En liten tråd om tv-spel, spara länken på skrivbordet så jag inte tappar bort den.

Så, min plan för ett TV-spel som inte kommit ut än, ser ut som följande.

Jag behöver tre Rook, vilket betyder spela spelet tre gånger. En vardera som magiker (börjar alltid alla rollspel som magiker, fufm), rogue och fighter, vilket är klasserna man kommer kunna spela som. Som vanligt i Dragon Age. Min CanonCharacter kommer vara min magiker och spiritual successor till min Dragon Age Inquisition CC, Yevnarel Lavellan. Så han kommer vara en alv. Jag försöker välja bakgrund, men det är lurigt. Magkänslan säger veil jumper för alv+magi=veil jumper, antar jag? Jag har en liten viskning i bakhuvudet att jag kanske borde välja antngen Lords of Fortune eller Antivan Crows istället men jag tror jag vill, lite clichéaktigt välja Crows till min rogue? För romansen lutar det starkast åt Lucanis, som är en Antivan Crow. BTW, Bioware! Att göra alla karaktärer pansexuella? TIHI. Snacka om att ta flera steg bakåt genom att göra alla karaktärer player-sexual och gömma det bakom pan, när ni tog ett jättekliv för representation i Dorian, Sera och Clem FÖR TIO ÅR SEN! Ok, I'm calm. 

Anyway.....

Jag..... kommer inte förbi FFXVIs tidslinje. Sorry, it's been a year, I'm still harping....

Jag vill spela spelet om Snusmumriken. När jag har tid, när jag har tid.

Och jag måste spela mer BG3. Få till en romans med en vampyr....

Om någon orkar med mitt spel-svammel, och kanske vill bidra med mer, kom gärna in och droppa en rad, anonymt om ni vill.

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Svar på tråden Stora tråden om Dragon Age, Final Fantasy och en jävla massa andra TV-spel
  • SweeneyTodd

Sims 2 kommer alltid ha speciell plats i mitt hjärta, såhär nästan 20 år sedan release.

• Aniiee
    SweeneyTodd skrev 2024-07-15 23:30:32 följande:

Sims 2 kommer alltid ha speciell plats i mitt hjärta, såhär nästan 20 år sedan release.

Jag tror tvåan är min favo också.
    It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Aniiee

Baldur's Gate, Baldur's Gate, Baldur's Gaaaaaaaaaaaaaaate!

Astarions VA är FANTASTISK.

Clives VA i FF16 är också FANTASTISK!

Och Gideon Emery, VA som dyker upp lite överallt, är GUD!

• Dr Nail

Sedan några månader tillbaka existerar inga andra spel än Rimworld för mig. Allt jag vill ha från ett spel lyckades de inkludera i ett.

• Anonym (Fallout 4)

Jag är helt såld på fallout 4. Det är kanske ett gammalt spel, men jag är en gammal tant på 32 så who cares :)

Bygga settlements åt mina Nuka World raiders, Disciples och Operators är kul och Far Harbor är bara...gorgeous. 

En annan favorit fast i helt annan genre är Resident Evil 7. Village (8) är helt ok men 7:an är otäckare. 

• Aniiee
    Dr Nail skrev 2024-07-17 15:56:27 följande:

Sedan några månader tillbaka existerar inga andra spel än Rimworld för mig. Allt jag vill ha från ett spel lyckades de inkludera i ett.

Jag har Rimworld på min lista sen... forever. En dag.... En dag....
  • Aniiee
    Anonym (Fallout 4) skrev 2024-07-17 16:11:23 följande:

Jag är helt såld på fallout 4. Det är kanske ett gammalt spel, men jag är en gammal tant på 32 så who cares :)

Bygga settlements åt mina Nuka World raiders, Disciples och Operators är kul och Far Harbor är bara...gorgeous. 

En annan favorit fast i helt annan genre är Resident Evil 7. Village (8) är helt ok men 7:an är otäckare. 

Och hur skulle Fallout 4 vara gammalt, menar du? Jag spelar Dragon Age Exodus, just nu (och Bladur's Gate 3, förstås) =P Måste ju spela om Dragon Age innan Veilguard kommer ut. Jag är heller inte främmande för att spela Fallout New Vegas när andan faller på-

Dessutom spelar jag då och då både Sonic (originalet) och Super Mario Bros. 3.  

Och du är ju rena ungdomen jämfört med en annan.

Enda RE jag lyckats spela är Zero.
  • Aniiee

Jag har fått ordning på mina tre DAV-karaktärer. Tror jag. Det blir en veil jumper, en gray warden och en antivan crow. Och klichéigt nog kommer dessa vara mage, warrior och rogue. Because I do fantasy like fantasy is done, damn it.

Jag ska fortsätta min rewrite av FFXVI.

• Aniiee

Plockade hem Darkest Dungeons 2 idag på steam-rea. Jag har tänkt spela det läääänge, men det har inte blivit av. Jag älskar Darkest Dungeon, om inte annat så av princip. Ägnat 1 timme åt tvåan idag och det passar mig faktiskt lite bättre.

• Dr Nail
    Aniiee skrev 2024-07-18 23:06:05 följande:

Plockade hem Darkest Dungeons 2 idag på steam-rea. Jag har tänkt spela det läääänge, men det har inte blivit av. Jag älskar Darkest Dungeon, om inte annat så av princip. Ägnat 1 timme åt tvåan idag och det passar mig faktiskt lite bättre.

De ändrade framgångsreceptet och det kan man ju respektera, men är den fortfarande bra? Ettan var ju magnifik, så jag är lite rädd att bli besviken.
Svar på tråden Stora tråden om Dragon Age, Final Fantasy och en jävla massa andra TV-spel