Stora tråden om Dragon Age, Final Fantasy och en jävla massa andra TV-spel
Alltså.... ursäkta alla engelska uttryck. Det är skitskumt att skriva om sånt här på svenska.
Här sitter jag och funderar på vad jag ska välja för min Rook i Dragon Age Veilguard, samtidigt som jag tittar/lyssnar på en bekants 17 timmar långa Final Fantasy XVI-video på youtube. Så jag tänkte, vadfan. En liten tråd om tv-spel, spara länken på skrivbordet så jag inte tappar bort den.
Så, min plan för ett TV-spel som inte kommit ut än, ser ut som följande.
Jag behöver tre Rook, vilket betyder spela spelet tre gånger. En vardera som magiker (börjar alltid alla rollspel som magiker, fufm), rogue och fighter, vilket är klasserna man kommer kunna spela som. Som vanligt i Dragon Age. Min CanonCharacter kommer vara min magiker och spiritual successor till min Dragon Age Inquisition CC, Yevnarel Lavellan. Så han kommer vara en alv. Jag försöker välja bakgrund, men det är lurigt. Magkänslan säger veil jumper för alv+magi=veil jumper, antar jag? Jag har en liten viskning i bakhuvudet att jag kanske borde välja antngen Lords of Fortune eller Antivan Crows istället men jag tror jag vill, lite clichéaktigt välja Crows till min rogue? För romansen lutar det starkast åt Lucanis, som är en Antivan Crow. BTW, Bioware! Att göra alla karaktärer pansexuella? TIHI. Snacka om att ta flera steg bakåt genom att göra alla karaktärer player-sexual och gömma det bakom pan, när ni tog ett jättekliv för representation i Dorian, Sera och Clem FÖR TIO ÅR SEN! Ok, I'm calm.
Anyway.....
Jag..... kommer inte förbi FFXVIs tidslinje. Sorry, it's been a year, I'm still harping....
Jag vill spela spelet om Snusmumriken. När jag har tid, när jag har tid.
Och jag måste spela mer BG3. Få till en romans med en vampyr....
Om någon orkar med mitt spel-svammel, och kanske vill bidra med mer, kom gärna in och droppa en rad, anonymt om ni vill.