• Anonym

Kan man backa från bonusfamilj?

Anonym (4) skrev 2024-07-18 12:30:51 följande:

Tyvärr är det många som sätter sig själv först och inte barnen. 

Man behöver inte alltid sätta barnen först. Det är att utplåna sig själv.
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2024-07-18 16:37:48 följande:
    Nu står man sitt kasst och håller ihop minst till det gemensamma barnet flyttar hemifrån. Vad ni vuxna vill är irrelevant. Ni har valt varandra samt att bilda familj ihop då är det barnens bästa som går före sen, och deras bästa är att ni håller ihop och ser till att det fu gerar och barnen får en trygg och stabil tillvaro med sin familj. Detta skulle ni gjort redan med era ex (som ni har de äldre barnen med) men det är ju tyvärr för sent, nu finns det dock ingen som helst ursäkt att eiva isär även denna familjen och förstöra för ert gemensamma barn precis som ni förstört för era äldre barn. Att gå isär skulle skada även de äldre med ännu ett separationstrauma. Som sagt, svaret på frågan ?hur löser man det nu? är MAN HÅLLER IHOP OCH SER TILL ATT DET FUNGERAR OAVSETT OM MAN VILL ELLER EJ. Det är punk där.
    Herregud så världsfrån vänt. 
  • Anonym
    Core skrev 2024-07-19 12:06:03 följande:
    Det är inte verklighetsfrånvänt att knulla ihop ungar lite här och där för att sedan splittra familjen när det är tungrott?

Visst kan man vara lite slentrianmässig med sina relationer, men skaffa inte barn då för helvete. Unga vuxna mår sämre än någonsin, självmord är inte längre en sällsynt frukt. Det är för att vi som föräldrageneration och den föregående tar oss själva i första rummet, trots beslutet att skaffa barn.
    Så du tycker också att man ska hålla ihop oavsett allt?
    Ok, då vet jag.
  • Anonym
    Anonym (Rebecca) skrev 2024-07-19 12:25:31 följande:

"Man behöver inte alltid sätta barnet först"?!

Sjukaste jag hört, men det förklarar väl å andra sidan varför såna här destruktiva situationer uppstår.

Alla normala, vettiga föräldrar vet att barnens bästa alltid går först. Så länge de behöver ens omsorg och beskydd, är det så. Är man inte beredd att låta en annans behov gå före ens egna, ja då skaffar man faktiskt inte barn. För det är det föräldraskap handlar om.

Din åsikt. 
    Jag sa min och den är fortfarande att man inte alltid måste sätta barnen först.

Det inneebär inte att man kan göra precis vad som helst som skadar ungarna. Annars får de faktiskt anpassa sig.

Det är inte mycket att diskutera, men visst såga på du.
  • Anonym
    Core skrev 2024-07-19 12:34:15 följande:
    Nej man kan skita i att sätta ungarna först, absolut. Men kom inte sen och dela med dig av hur dåliga BUP är på att rädda ditt barn som har blivit en missanpassad ungdom som skär sig, eller halkar in i drogträsket. ÄG det då om det blir så.
    Du är dålig på att tolka skriven text du...Kräks
Svar på tråden Kan man backa från bonusfamilj?