• Anonym (undrar 1)

Sova med kramdjur?

Hur långt i åldern har era barn haft kramdjur när dom ska sova?
    12 åringen sover fortfarande med  kramdjur.

• Svar på tråden Sova med kramdjur?
  • Anonym (Tyra)

Mina slutade med det när de var 8-9 år ungefär. Men kan som 13-åring vilja ha ett om något jobbigt har hänt. Att en 12-åring har gosedjur ser jag inte som ett problem på något sätt, i synnerhet inte när man sover hemifrån. 

• Anonym (Tina)

Jag bytte ut gosedjuret mot en livs levande katt när jag var runt trettio.

• Anonym (f)
    Anonym (undrar 1) skrev 2024-07-19 08:40:45 följande:
    Varför jag undrar om några andra större barn sov med kramdjur. Beror på att grabben var den ände som hade mjukisdjur sist han var på läger. (synligt i sovsäcken enligt egen utsago)
    (Grabben blev inte retad för sitt kramdjur.)
    Skillnad på att ha hemma och ta med på läger. Ett gosedjur är mer privat i den åldern, kan ligga på sängen hemma men att behöva den på läger för att sova är mer ovanligt.
  • Anonym (S)

14 år nu och barnet sover med sitt favoritgosedjur varje natt och tar med vid resor ❤️. 
    Jag ser inget problematiskt med det!

• Anonym (Ui)

Jag är 40+ och har kvar mitt favorit-gosedjur. SkrattandeNalle

• Anonym (h)

Slutade med sånt när jag började mellanstadiet. När tonåren tar vid tror jag de flesta normalutvecklade personer skippat sina luddiga leksaker som sovsällskap.

Vuxna som håller fast vid såna barnsligheter låter ju bara kufigt och omoget. 

• Anonym (undrar 1)
    Anonym (h) skrev 2024-07-21 04:25:19 följande:

Slutade med sånt när jag började mellanstadiet. När tonåren tar vid tror jag de flesta normalutvecklade personer skippat sina luddiga leksaker som sovsällskap.

Grabben är inget bokstavs barn. Bara lite lillgammal. 
  • Anonym (Tråk)
    Anonym (h) skrev 2024-07-21 04:25:19 följande:

Tråkigt att känna att man som vuxen måste vara på ett speciellt sätt.

Jag är hellre kufig och omogen och lever mitt liv på det sätt jag vill, än att jag bryr mig om vad andra tycker så mycket att jag hämmar mig själv.

Länge leve barnasinnet! Livet blir så mycket roligare då.
  • Anonym (h)
    Anonym (Tråk) skrev 2024-07-22 08:00:07 följande:
    Tråkigt att känna att man som vuxen måste vara på ett speciellt sätt.

Jag är hellre kufig och omogen och lever mitt liv på det sätt jag vill, än att jag bryr mig om vad andra tycker så mycket att jag hämmar mig själv.

Länge leve barnasinnet! Livet blir så mycket roligare då.

Det kallas att bli vuxen och anpassa sig till livet.

Vill man stanna kvar i barndomen och bete sig omoget och som en kuf så lär man nog få sitta i en ganska ensam båt.

Jag väljer hellre att utvecklas med alla andra.

• Anonym (undrar 1)
    Anonym (Niko) skrev 2024-07-19 06:16:37 följande:
    Ser det som positivt att de gillar närhet. Du har inga psykopater där hemma.

När och om de lägger undan gosedjuren är helt deras sak. Inget du bör lägga dig i över huvud taget.
    Jag lovar att grabben får själv bestämma när han är mogen för att lägga undan kramdjuret.
Svar på tråden Sova med kramdjur?