Vill inte gå någonstans med min 2 månaders bebis
Hej!Jag har världens finaste lilla dotter på 2 månader, 9 veckor. Hon är toppen på alla sätt, men hon har väldigt ont i magen eller är allmänt missnöjd. Jag vill inte gå någonstans eftersom hon kan börja gallskrika när som helst och det är svårt att lugna henne ute bland folk.
Just nu sitter vi inne hela dagarna och det känns så deppigt. Det är sommar och fint väder och jag skulle vilja gå ut med henne och, jag vet inte - köpa mig en glass eller dricka en kaffe i solen. Vad som helst! Dagarna går så långsamt när vi sitter i soffan från morgon till kväll. Samtidigt är det frustrerande att hon är så ledsen och jag vet inte vad jag ska göra för att hjälpa henne.
Hon är inte otröstlig utan jag har lyckats komma på några superbra tekniker för att trösta henne. Jag är grymt bra på djupa knäböj och gungar man henne upp och ner försiktigt samtidigt som jag gör djupa squats och ger henne nappen blir hon lugn. När hon är ledsen vill hon inte heller amma, även om hon är hungrig, utan enda sättet då är att jag tar av mig tröjan och släpper tuttarna fria, tar henne i famnen med nappen och gör djupa squats, när hon sedan lugnat sig så pillar jag snabbt bort nappen och stoppar in bröstet istället på en sekund (därför är det viktigt att tuttarna är fria och nära till hands). Då ammar hon. Det här gör alltså att det inte känns bra att vara ute bland folk eftersom jag inte kan göra mitt super-move offentligt med tuttarna hängandes.
På kvällen gråter han, men när jag tröstar så blir hon lugn. Hon är alltså inte otröstlig men man får jobba hårt! Flera kväller har jag stått och gjort squats och promenerat fram och tillbaka i sovrummet i 2-3 timmar innan hon äntligen somnar. Under den här tiden gråter hon alltså inte, men så fort jag försöker lägga ner henne eller så fort jag stannar/står stilla/slutar göra squats så börjar hon gråta hysteriskt. Men så länge jag jobbar på stenhårt så är hon lugn.
Ska det vara såhär? Vad ska jag göra?