Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Tredje barn för att få bägge könen?

Vi fick fyra pojkar,  och vi var helt nöjda med det och färdiga med barn.   
    Sen när jag var 42 år blev jag helt plötsligt, oplanerat och oväntat gravid, trots preventivmedel.    Vi hade inte alls tänkt oss fler barn, men abort kändes inte som ett alternativ.   
    Det blev en liten tjej.    Hon har precis fyllt tre år och är helt underbar och härlig,  precis som killarna var.  
    Känner ni att ni kan ta hand om ett barn till så kör på det! 
    Men ställ er också frågan hur ni hade gjort om ni kunnat se in i framtiden och redan nu visste att det var en pojke?     
    Hade ni fortfarande haft samma tankar på ett barn till? 

• Anonym (Hanna)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-07-21 21:45:44 följande:

Det skär ju lite i hjärtat av alla som skriver hur ni "tillslut" fått er dotter. Grattis till er, på något vis.

Det underliga är ju att när jag tänker på det, om vi skulle få ett tredje barn, så skulle jag mycket vilja att det blev en pojke för barnets skull - för att det bara spontant känns som att tre killar skulle bilda ett tightare team än två killar och en tjej. Att jag funderar på en tjej är liksom på något vis BARA för min känslas skull av att det vore spännande med olika kön och att inte "missa" något med barn eller framtida eventuella barnbarn. Vilket gör det ännu jobbigare på något vis - det är ju liksom då bara extremt ego.

Jag är också i mångt och mycket en pojkflicka själv som lekt mer med killar, haft intressen som delas av fler killar än tjejer och så. Har också aldrig som barn haft riktiga tjejkompisar heller utan alltid varit lite utanför. Ändå känns det så. 

Kanske är det stark FOMO jag upplever.

Alla syskon bildar inte team bara för att de är av samma kön.   Här är det mest personlighet och intressen som spelat in.   
    Vad menas med FOMO?
Svar på tråden Tredje barn för att få bägge könen?