Jag är inte tillräckligt hårdhudad för dejtingklimatet
Jag har levt i ett långt förhållande resulterade i barn, men som de senare åren inte var särskilt bra även om vi älskade varann. Till slut beslutade jag mig för att lämna honom då han verkligen inte tog till sig av vad jag behöver i en relation för att må bra. Han ville inte ens gå och prata med nån utan sa rätt ut att då får det vara. Så jag tog honom på orden.
Blev singel och började dejta. Jag är en person som ger allt och är väldigt öppen, håller aldrig på med spel eller så. Jag är helt enkelt inte sån som person. Tycker ändå att jag har fått väldigt bra kontakt med män på ganska kort tid och det blir bra dialoger från bådas håll. Jag upplever att min ärlighet har uppskattats och jag har ändå förstått att jag stuckit ut ur mängden tack vare bland annat min genuinitet.
Mitt problem är dock att jag snabbt fattar tycke när jag väl känner att det klaffar och jag håller inte heller på och dejtar flera samtidigt eftersom jag snabbt får tunnelseende på en specifik. Det som händer är att jag blir så jävla sårad när det visar sig att de inte vill mer sen. Jag håller liksom inte för detta dejtingklimat, känner jag. Jag får så svårt att lita på nån när historien upprepar sig och jag kan i ärlighetens namn inte förstå mig på män som verkar så himla förälskade ena dagen och andra dagen är det som bortblåst. Jag kan liksom inte riktigt ta till mig att det kan svänga så snabbt känslomässig. Börjar nu tro att majoriteten av män är emotionellt handikappade och inte är förmögna att känna känslor. För jag förstår faktiskt inte hur man kan träffa nån som det verkligen klaffar med på så gott som alla plan, som man kan prata med så obehindrat, som man känner sig attraherad av dessutom ? och ändå är det mer intressant att dejta vidare utan att binda upp sig.
Vad sjutton är felet då?