Hur har ni ens fått ihop denna spretiga namnlista..? 
1. Truls - Funkar i Skåne men ingen annanstans. Överallt annanstans tänker man på ett troll.
2. Kian - är ljudmässigt fint, men ganska konstigt i Sverige, om ni inte har någon anknytning till Irland.
3 Abbe - nä. Låter som ett smeknamn, vare sig det egentligen är det eller inte. Gubbigt, fult...
4 Nikodemus - Gubbigt, alltför "seriöst" på en ung pojke, alltför judiskt
5. Tage - OK, associationen till "landsfadern" Erlander är ju positiv, men jag tycker inte att det är särskilt fint.
6. Louie - Konstigt, skulle kunna misstas för ett flicknamn. Av någon anledning associerar jag även till jazzmusik. Nä.
1. Ebba - är alltid ett OK namn i Sverige då det är ärevördigt och traditionellt - tänk Ebba Brahe t.ex.. Men personligen tycker jag att det är fult rent ljudmässigt: Ebba-slebba... nä.
2. Minoo - ett franskt smeknamn, som låter väldigt enfaldigt i Sverige, samt som ett hundnamn. Absolut inte!
3. Nathalie - har dåliga erfarenheter av tjejer som heter detta namn, alla jag har känt har varit White Trash, porriga etc.. Kan dock vara en generationsfråga. I princip är namnet europeiskt och OK.
4. Caroline - är alltid rätt, klassiskt, traditionellt och feminint.
5. Joline - White Trash, associerat till amerikansk country-musik, Dolly Parton etc..
6. Vilja - bara konstigt. Namn som sammanfaller med substantiv skapar alltid problem, om det inte är så gamla namn att ingen tänker på betydelsen längre (t.ex. Björn, Ulf, Sten, Stig). Dessutom associerar jag till Finland, vilket inte är något fel i sig men blir konstigt om ni inte har påbrå därifrån.