• Anonym (Bastufar)

Bastar ni också såhär i sommarvärmen?

Här bastas det

• Svar på tråden Bastar ni också såhär i sommarvärmen?
  • Anonym (k)

Nej, gillar inte hur mitt ansikte ser ut dagen efter att man svettats mer än vanligt, ex. via konditionsträning eller bastubad.

När ansiktet förlorar såpass mycket vätska så minskar också dess volym och fyllighet och man ser istället trött, sliten och torr ut, iallafall så gör jag det.

• Anonym (Linda)
    Anonym (k) skrev 2024-07-21 04:39:18 följande:

Nej, gillar inte hur mitt ansikte ser ut dagen efter att man svettats mer än vanligt, ex. via konditionsträning eller bastubad.

När ansiktet förlorar såpass mycket vätska så minskar också dess volym och fyllighet och man ser istället trött, sliten och torr ut, iallafall så gör jag det.

Jag säger som Ron Weasly: She needs to sort out her priorities! 

Till TS: nix, ingen bastu nu. Det är så varmt som det är. 

• Anonym (A)

Ska upp till norr nästa vecks och ser fram emot bastukväller.
    Till vardags får jag nöja mig med den bastu gymet erbjuder.

• cosinus

Hemma så bastar jag inte i värmen då det är nog varmt i huset ändå. 

men på ställen med fristående bastu och i bästa fall med en sjö i närheten är det magiskt.

• Anonym (Ja, gärna...)

Hade jag haft bastu hade jag bastat. Finns inget bättre. Hade jag varit i fjällen med exet och barnen, där vi har bastu, hade det blivit det nästan varje kväll. Så skönt efter en dag man varit ute och vandrat etc och vill mjuka upp trötta muskler. 

• Anonym (k)
    Anonym (Linda) skrev 2024-07-21 06:47:02 följande:

Jag säger som Ron Weasly: She needs to sort out her priorities! 

Till TS: nix, ingen bastu nu. Det är så varmt som det är. 

Jag prioriterar en fräsch utsida framför att basta vilket jag inte ser nån särskild mening med ur nån hälsoaspekt. Det är jobbigt med värmen också. Kroppen blir bara trött och stressad på samma gång.
Svar på tråden Bastar ni också såhär i sommarvärmen?