• Anonym (Nybörjare)

Hur skickar man meddelanden på FL

Hej
    Ny här, går det att skicka privata meddelanden till andra användare här på FL? Går in via mobilen men hittar inte den funktionen
    Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur skickar man meddelanden på FL
  • Knipper
    Anonym (Nybörjare) skrev 2024-07-21 17:41:22 följande:

Hej
    Ny här, går det att skicka privata meddelanden till andra användare här på FL? Går in via mobilen men hittar inte den funktionen
    Tacksam för hjälp!

Ja det undrar jag också. 
  • Tecum

För det första måste man vara inloggad, alltså ha ett fast nick.

På min dator syns tre ikoner längst upp till höger. En klocka för aviseringar, alltså svar i de trådar man skrivit i. En fyrkant, då kommer man till privata meddelanden som ni söker. Och sen den avatar ni har, med presentation.

På min mobil finns där fyra ikoner på samma ställe men det är fortfarande fyrkanten som är meddelanden.

• Anonym (Fucking hell)
    Tecum skrev 2024-07-21 19:39:24 följande:

På min dator syns tre ikoner längst upp till höger. En klocka för aviseringar, alltså svar i de trådar man skrivit i. En fyrkant, då kommer man till privata meddelanden som ni söker. Och sen den avatar ni har, med presentation.

På min mobil finns där fyra ikoner på samma ställe men det är fortfarande fyrkanten som är meddelanden.

Men det begriper du väl att personen är inloggad????
  • Anonym (Nybörjare)
    Tecum skrev 2024-07-21 19:39:24 följande:

Så ser det ut här med men hur skickar man meddelanden? Har man fått ett förstår jag att man kan svara, men vart skickar man?
  • Tecum
    Anonym (Fucking hell) skrev 2024-07-21 19:47:07 följande:
    Men det begriper du väl att personen är inloggad????
    Vilket oerhört hjälpsamt svar, precis vad TS behöver! Nu var hen allt tack vare din vänlighet.
    Eller inte...Rynkar på näsan
  • Tecum

"Så ser det ut här med men hur skickar man meddelanden? Har man fått ett förstår jag att man kan svara, men vart skickar man?"

Som synes fungerar FL dåligt rent tekniskt, ibland går det inte att citera. Kanske samma med Meddelanden?
    Men när jag klickar på "Nytt meddelande" kommer det upp en ruta med "mottagarnamn" och där skriver man in namnet/nicket på den man vill skicka till.

• Postman

Jag verkar inte kunna skicka meddelande. Ser bara tre prickar, citera, visa endast och anmäl. Kan inte heller gå in på personlig info. Det verkar halta på FL just nu verkar det som. 

• Anonym (tdy)
    Postman skrev 2024-07-21 22:12:47 följande:

Jag verkar inte kunna skicka meddelande. Ser bara tre prickar, citera, visa endast och anmäl. Kan inte heller gå in på personlig info. Det verkar halta på FL just nu verkar det som. 

Frågan är om du kan gå in på meddelandesidan och skicka ett PM till en specifik användare?
  • Postman

Till tdy:  kan tyvärr heller inte citera nu. 

Går jag in i min meddelandelåda så kan jag skriva in en specifik användare och skicka. 

• Anonym (Buggliv)
    Postman skrev 2024-07-21 23:14:27 följande:

Till tdy:  kan tyvärr heller inte citera nu. 

Går jag in i min meddelandelåda så kan jag skriva in en specifik användare och skicka. 

Citat funktionen fungerar bara ibland och det har inte gott att klicka på på en användare på evigheter så då blir det svårt att sicka pm till en användare som man inte har sickat pm till tidigare  

• nihka
    Anonym (Nybörjare) skrev 2024-07-21 17:41:22 följande:

Hej
    Tacksam för hjälp!

Meddelanden skickar du genom att klicka på meddelandeikonen högst upp till höger bredvid ikonerna för händelser och ditt konto.

Ladda om sidan om det inte funkar att skicka meddelanden eller citera.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Hur skickar man meddelanden på FL