• Anonym (Tuva)

Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!

Vi är båda över 30 och har pratat om att  barn i framtiden men inte nu, sisädär om 1 år. Jag vill egentligen ha barn nu men kan vänta lite. Han har dock sagt att det inte är nån fara om det "skulle råka ske".

Vi kör avbrutet samlag och inga andra preventivmedel och om jag har mens brukar han komma i mig.

Nu är det så här att när jag inte har mens så kommer han på mig och alltid så smetar han ut sperman på min mage/lår.

Vet inte om jag övertänker det här men han har en vän vars nuvarande tjej "lurade" honom och inseminerade sig själv med hans sperma efter abvrutet samlag eller från kondom (minns ej exakt).

Nu är min fråga: smetar han ut sperman på migbför att han inte litar på mig eller tror ni jag övertänker det hela?  Detta har gjort att jag känner mig nervös inför att ha sen :*

• Svar på tråden Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!
  • Anonym (Tuva)

Nervös inför att ha sex :(* ska det stå

• Anonym (Jane)

Vad säger han när du frågar varför han gör så?

Behöver inte vara att han inte litar på dig, utan att han inte vill att du ska bli gravid.

• Anonym (Tuva)
    Anonym (Jane) skrev 2024-07-22 10:40:39 följande:

Vad säger han när du frågar varför han gör så?

Behöver inte vara att han inte litar på dig, utan att han inte vill att du ska bli gravid.

Han säger bara "för det är mysigt". Enda sättet jag skulle kunna bli gravid är om jag inseminerar mig själv efteråt, så om han smetar ut pga det måste han ju tro risken finns??
  • Anonym (38)

Nej, det är mysigt... Och jag är tjej Solig

Du skulle fortfarande kunna ta sperman som han smetat ut och föra in i dig, det behövs så lite för att bli gravid...

Njut istället av att han gillar leka på din kropp...

• Anonym (Jane)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-22 10:49:03 följande:
    Han säger bara "för det är mysigt". Enda sättet jag skulle kunna bli gravid är om jag inseminerar mig själv efteråt, så om han smetar ut pga det måste han ju tro risken finns??
    Eller att han tycker det är mysigt.

Vad tycker du, tycker du det är mysigt? Om inte, be honom låta bli. 
  • Fjäril kär

Vad tycker du själv om det han gör? Är det mysigt/okej/upphetsande eller känns det äckligt?  Säg åt honom i så fall och se vad han gör istället.  

Det kan ju vara så att han faktiskt finner  det sexigt på samma sätt som om du skulle svälja den vid avsugning.

Om du nånstans känner det som att han inte litar på dig så kanske ni skulle behöva prata om saken vid lämpligt tillfälle,  då kanske ni inte är så överens om barn som du tror och önskar?

• MsM84

Jag tänker tvärtom, hade han inte litat på dig och absolut inte velat att du blev gravid hade han insisterat på ordentligt skydd. Men om ni inte kan prata om en sån sak blir det en rejäl utmaning att skaffa barn tillsammans. Efter 12 år och tre barn med min man är vår konstanta lärdom att det blir missförstånd och irritation när vi inte kommunicerat tillräckligt.

• Anonym (K)

Han tycker tydligen att det är sexigt och mysigt då. Han har redan sagt att han är ok med om det skulle bli barn, nöj dig med svaret!

• Anonym (Linda)

Varför känner du dig inte nöjd med svaret? 

Kan det vara så att du nånstans hoppas på att han ska komma i dig och att ni ska slarva mer och bli gravid fortare? 

Min erfarenhet av sånt här är tyvärr rätt kasst. Mitt ex och jag kom överens om barn när han skulle fylla 30 men han gjorde verkligen allt för att inte jag skulle bli gravid överhuvudtaget utom att då uppenbart ha preventivmedel.  Han smetade sperma, kladdade och hade sig varenda gång vi hade sex. Tiden gick och givetvis blev jag inte gravid fast vi ändå hade sagt så. Men han ville inte ha några barn kröp det fram när jag ifrågasatte honom... Vi separerade nån månad senare 

• Anonym (?)
    Anonym (Tuva) skrev 2024-07-22 10:49:03 följande:
    Varför skulle du inte kunna bli gravid om ni har sex? Fattar inte.

Antingen är det som du tror eller så har han väl sett porr där de håller på att kladda med sperman. Inte ovanligt.
Svar på tråden Betyder det här att han inte litar på mig? Hjälp!