• EJT

BIM Augusti 2024

Nanathalie skrev 2024-08-07 19:10:16 följande:

Såhär ser det nya ältestet ut taget ikväll 

Jag tycker också det ser ut att vara på G! Tycker mina kan se ut sådär 2-4 dagar innan positivt. Håller alla tummarna!!
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-08 10:44:13 följande:
    Tänker att det kan vara förbi redan och att det jag ser ju är "dippen" på lh men vi märker detta i kommande dagar 😂 appen definierade testet som "lågt" igår på 0.44 så är det lägre idag vid samma tid får jag förlika mig med att äl är över för denna gång..  typ så.
    Nej, vad träligt! Var det högre idag? Håller tummarna 👍
  • EJT

Nanathslie, vill också minnas att du var kvar ganska länge i BIM juli 2024-tråden? Om jag minns rätt att du fick mens ganska sent i juli, och du sagt att du har lång cykel, så kanske det helt enkelt är alldeles för tidigt för ÄL? Jag har fått senare och senare ÄL med åldern och ffa sttax efter ppiller-avslut. När vi började försöka förra året så letade jag efter ÄL vid vanlig tid typ runt Äl-dag 14-20 tills jag upptäckte att den kom ju som allra tidigast vid dag 22.. 

Menar bara att ge inte upp hoppet att sluta med stickorna tills det är helt definitivt att ÄL har varit. Jag vet inte hur vanligt det är att man inte får utslag på ÄL-test även om man har ägglossning - jag tycker det låter osannolikt att du ska ha missat stegringen (att det inte ens iaf varit nära positivt) när du testat så flitigt varje dag!

• EJT
    mothertotwo skrev 2024-08-08 18:01:53 följande:
    Ägglossningstest. Tolkar man detta som negativt?
    Vilken dag i cykeln är du på? Det är negativt. När båda strecken är lika starka är det positivt. 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-08 17:54:37 följande:
    Ska ta ett nytt samma tidpunkt idag, tog ett förut men vet inte om det är att räkna med om det togs ett annat klockslag? Vet du det? ???? det jag tog förut var typ marginellt starkare. Appen sa från 0.44 till 0.52. Kan vara en pyttestegring eller bara en slump typ bättre ljus?

Har dock aldrig fått så tydliga utslag på ältest, även om det inte är pos känner jag typ ÄNTLIGEN. De visar ju åtminstone något liksom.

Kan det visa såhär starkt om äl är nästa vecka? 

Kommer fortsätta testa. Litar inte på kroppen. Tack för stöd.❤️
    Vad kul att testen äntligen är lite starkare! 

Jag tror inte exakt tidpunkt är det avgörande för hur nivåerna varierar, kanske mer hur långt det gått mellan kisserie osv? Dvs hur koncentrerat ämnet också är i urinen. Sen är det säkert lättare att fånga upp vissa tidpunkter. Det brukar stå på instruktionerna när man ska mäta men jag har fått till mig att LH har sin topp under dagen mellan typ 10-16 eller nåt. Jag kan dock få positivt även på kvällarna, och ibland med morgonurin. 

Jag tror skillnaden mellan 0.44 och 0.52 är svår att tolka just nu, men fortsätt testa bara! Så märker du åt vilket håll det går. 

Jag tror absolut att testet kan visa sådär starkt och att ÄL ändå är en vecka bort. Jag tycker som sagt iaf mina nivåer av LH kan flukturera hela vägen fram till ÄL, ibland får jag starkare streck och jag tror det är på gång men så går det ner igen osv. Hoppas dock att dina test fortsätter öka i styrka! Heja heja. Vet hur kämpigt det är att jaga ägglossning... 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-09 08:23:45 följande:
    Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.

Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes

t för första gången.
    Vilken bra app ändå! Tydligt och lätt att följa. 

Om jag vore du skulle jag börja ta ett test runt kl 10-12 på dagen och sen ett runt kanske 17-20 på samma dag. Se till att du inte kissat på 3-4 timmar då. På detta sätt tror jag att du har störst chans att hitta ev stegring. 

Jag tror fortfarande du ska ha hoppet uppe, med så lång cykel som du haft på sistone så tror jag din ägglossning bara ligger senare (om du har den). Har du testat så sent i cykeln föregående cykler? Dvs mellan cykeldag typ 22-32? 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-09 08:23:45 följande:
    Såhär ser det ut nu så enligt appen ser det inte ut som någon stegring är påväg! Kan ju testa en gång mitt på dagen också för lh-ökningens skull men känns som om den är påväg ner.

Ja, egentligen handlar det endast om att inte vilja hoppas att mensen inte kommer om man inte ens haft ägglossning... det är det enda. Då är ju väntan helt i onödan. Jag kommer typ fira rejält när jag får ett positivt ältes

t för första gången.
    Vill också fråga om du kollar sekretet nåt? Det är mitt bästa sätt iaf att följa när ägglossning är på G, lite innan ÄL-testen visar positivt. 
  • EJT
    211010 skrev 2024-08-09 15:52:17 följande:

Hej! Hoppar också in här. Jag och min sambo har äntligen kommit fram till att vi är redo för barn och gjorde vårt första försök i onsdags 7/8. Slutade med ppiller för 2 månader sen och har valt att inte ta några ägglossningstest till en början. Enligt min app så har jag ägglossning söndag 11/8, känns pirrigt! Stor chansning såklart då jag inte är säker på att min ägglossning kommit igång än som den ska.. Vi har dock kommit överens om att första försöken ska kännas roliga och kravlösa. Men hoppas såklart på bra med tur och att vi kan få ett plus på stickan. Har BIM 26/8. 

Vad spännande! Välkommen ☺️
  • EJT
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-09 12:53:12 följande:

Hoppar in! 

Är på Bim -3 , tagit flera test inte en tillstymmelse till plus tyvärr 😂 Sjuk mensvärk och en liten tempdipp, så är nog mensen som är på G! Äl + 10-11 typ
    Första försöket så hade väl inga stora förhoppninga, 2 barn på 8 & 14 år. 

Så tråkigt! Det går ju inte att ändå fortsätra hoppas förrän det är 100% definitivt tycker jag! 
  • EJT
    Nanathalie skrev 2024-08-10 15:51:03 följande:
     Det kan absolut gå upp och ner på detta sätt, och sen kommer ägglossningen. Håll i, håll ut! 
Svar på tråden BIM Augusti 2024