Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Olydig

Anonym (VadHänder) skrev 2024-07-24 20:57:16 följande:
    Olydig

Hej hej!
    Jag har en extradotter med min sambo som jag varit tillsammans med i ett drygt år nu. Dottern fylde 3 år i mars och har varit en liten ängel. Klart att ibland så har hon agerat utåt inte lyssnat och slagits.
    Men nu, nu under semestern har hon blivit en helt annan tjej.

Vi är inne på våran tredje vecka nu på semestern och denna vecka har varit ett helvete rent ut sagt. Lysnar inte alls skriker för allt som inte blir som hon vill och skiter fullständigt i vad man får och inte får göra. Värsta enligt mig är väll att hon sparkar och slår på våra kattungar och det spelar ingen roll vad vi säger och gör så slutar hon inte. 

Jag och min sambo (flickans mamma) har pratat och vi vet inte riktigt vad som hänt hur det kan ha blivit såhär och varför nu. Vi prata lite om det kan vara för att hon inte är i förskolan längre men vi vet inte, kan hon vara understimulerad? Eller är det en fas som alla går igenom? Och oavsätt vad det beror på vad kan vi göra det börjar verkligen gå över gränsen. 

Tack för alla svar.

Jag är väldigt konfunderad här, du har varit tillsammans med din sambo I ett år, bor redan tillsammans med henne och kallar hennes barn din extradotter? Kanske har det gått alldeles för snabbt fram att tösen är helt förvirrad? Nej, alla treåringar går inte igenom denna fas men det är inte ovanligt att de inte lyssnar på en. Att hon gått från att vara en ängel till det du beskriver nu låter mycket märkligt.
Svar på tråden Olydig