• Anonym (M)

Bråk med ”svärfar”

barnens farfar är helt ointresserad av mina och min sambos barn(han som jag har barn med) varje gång vi bjuder in till kalas så svarar han inte, trots att jag skrivit ett osa datum. mina barn är 7 och 3, och han har endast kommit en enda gång för flera år sen. När jag bjuder på julen får jag inget svar, behöver alltid fråga för att stämma av och får till svar att han har andra planer. Han har träffat barnen typ 3-4 gånger på 7 år, och då är det inte för att han själv kommer förbi, utan för att vi ses ute nånstans på en gemensam familjeaktivitet med dom andra. Han ringer aldrig sin son(min sambo) och grattar när han fyller år, han gratta inte oss när vi fick vårat senaste barn som är 3 år. Han grattar aldrig våra barn, och den enda gången han kom på kalas så kom han utan present. Fick förklaringen att barnen redan har leksaker och han vill inte att dom ska bli bortskämda? bjöd in till kalas i år igen, han svarade inte, fick reda på annat håll att han hellre ville träffa sina andra barn och barnbarn just den dagen? men kunde inte meddela oss det. 

• Svar på tråden Bråk med ”svärfar”
  • Anonym (M)

Fortsättningen. Varje gång vi ses är hon oförskämd emot mig eller min sambo. Går på min sambo om att han bör gå ner i vikt , säger att det är synd om honom som får dra det tyngsta lasset för att jag inte har körkort osv.. när jag berättar nåt så vänder han alltid allt till nåt negativt. Jag bad min sambo ringa till honom och förklara att han känner sig ledsen och besviken på att han aldrig svarar på inbjudan osv? men min sambo vågade inte, så jag skrev ett meddelande att jag skulle uppskatta om han kunde svara på mina inbjudningar i fortsättningen och att vi känt oss lite besvikna på honom, då han inte dyker upp på kalas eller ens hör av sig och grattar på födelsedagar osv.. även att det är tråkigt att han inte vill vara närvarande. De slutade med att svärfar blockade mig och ringde och skrek på min sambo att han aldrig mer vill ha med mig att göra för de jag skrev och att sambon måste ha bättre pli på mig och att han skiter fullständigt u mig och sina barnbarn? nu känner inte jag att jag vill bjuda hit han mer, men sambon vågar inte säga ifrån eller ta avstånd. Vad tycker ni vi bör göra?! tar gärna emot tips! 

• Anonym (M)

Blev lite stavfel, ska stå han är oförskämd och inte hon 

• Anonym (Nej)

Men ge upp! Sluta bjuda in gubben. Han vill inte. Han kommer inte ändra sig. Sluta tänk på honom. 
    Vill din sambo ta kontakt kan han väl göra det men vänta er inget gott ur den relationen. Vad skall era barn med honom till?

• Theaass99
    Anonym (Nej) skrev 2024-07-27 03:50:24 följande:

Men ge upp! Sluta bjuda in gubben. Han vill inte. Han kommer inte ändra sig. Sluta tänk på honom. 
    Vill din sambo ta kontakt kan han väl göra det men vänta er inget gott ur den relationen. Vad skall era barn med honom till?

Håller med, skulle brutit kontakten med en sån person. Förstår inte varför dom kämpar 
  • NinniQX

Jag förstår att du vill att barnen ska ha en relation till sin farfar. Men han har visat klart och tydligt att han inte vill. Du måste respektera det och släppa det och sluta bjud in honom. 

• Fjäril kär

Han är inte skyldig att träffa sina barnbarn , det finns inget sånt ni kan kräva av honom. 

Han har sagt att han inte vill träffa er och då får ni respektera det hur ledsamt det än är.  

Har din sambo och hans pappa en ansträngd relation är det upp till enbart dom att lösa det men vill han inte det så kan ni inte tvinga honom. 

Låt denna man vara, sluta bjud in honom. Det gör bara allting ännu värre . 

• Studentpappa

Till att börja med så lägg problemet där det hör hemma, din sambo får väl hålla kontakten med dom pappa?

Om ni har kalas borde det vara han som bjuder sin pappa eller är det du som har kalas? Sen är det väl bara att skita i gubbfan, han verkar ju inte vara någon man vill ha kontakt med ändå.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Jy)

Varför håller du på och tjatar på svärfar om att han ska komma? Det är väl ändå din sambo som ska hålla i den kontakten. 

Han vill uppenbarligen inte ha kontakt mer er och ändå kör du över din sambo, som uppenbarligen inte är intresserad av kontakt med sin pappa, då hade han själv bjudit in osv. Du bjuder in svärfar om och om igen och sen, trots att du vet att han inte vill träffa er tjatar du på honom om att komma. 

Jag uttrycker mig drastiskt nu för att det ska bli tydligare. Men det verkar som att din sambo och hans pappa är helnöjda med att inte ses. Låt det vara så. 

• Anonym (AO)

Han har ju sagt att han inte vill ha med dig att göra och skiter i dig och barnbarnen, inrätta dig efter det. Varför skulle du eller din sambo då bjuda hem honom och tvinga er på honom. Inse att han tyvärr är en trist, otrevlig gubbe och undvik honom. 

• BuoBä

Eftersom han aldrig kommer eller ringer ändå är det enkelt. Ni behöver inte förklara att/varför ni tar avstånd, utan ni slutar bara att höra av er. Låter det rinna ut i sanden. Bjud honom inte, ring honom inte, skicka inga meddelanden etc. Träffar ni honom hos någon annan är ni artiga men kortfattade om han börjar prata med er. 

Svar på tråden Bråk med ”svärfar”