Inlägg från: Anonym (Tjej som dejtar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej som dejtar)

Han bjuder aldrig ut mig

Hej! Matchade med en kille för en vecka sen och vi har skrivit ihop nonstop. Tycker verkligen om honom jättemycket men är lite orolig att han bara playar mig/kort bekräftelse på snapchat. Han skriver ofta att jag är snygg och att han fantiserar om mig. Och nu frågade han om han kunde hjälpa till med min fantasi om honom och då skrev jag att det underlättade om jag träffade honom först. Har även flera ggr innan hintat om att träffa honom och han verkar också vilja träffa mig men han frågar aldrig... Så jag är somsagt rädd att han bara typ vill ha nakenbilder eller något som jag aldrig kommer skicka eller om han bara är lite blyg att fråga ut?

Har funderat på att bara skriva hur jag känner. Att jag verkligen vill träffa honom och se vad han svarar? Vill bara att han ska ta steget inte att jag ställer frågan?

• Svar på tråden Han bjuder aldrig ut mig
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 18:01:10 följande:

Varför har DU inte frågat?! Vi lever i moderna tider, det är inte bara killen som ska fråga först.

För att jag vill ha en maskulin man. Två killar innan denna kille frågade ut mig inom en vecka. Supersmidigt och bra.
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 18:09:20 följande:
    Du måste ha läst för många skitartiklar om manlighet och könsroller. Det är inget fel på en killes maskulinitet bara för att han inte bjuder ut dig det första han gör. Det du snarare riskerar att få är en testosterondriven player som bara vill få sig i säng. Seriösa killar beter sig annorlunda, tar tid på sig. Men du kanske hellre vill ha en player?

Två killar bjöd ut dig, och var ledde det? Du verkar singel fortfarande.
    Vad tycker du då om att han hintar om att skicka nudes osv? Eller det kanske är normalt? 
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 18:47:55 följande:
    För det första, ja. För det andra har det inte med maskulinitet att göra. Det visar bara att han inte är seriös med dig, maskulinitet eller inte.
    Får lite den känslan att han bara vill ligga ja? men borde han ändå inte fråga ut då?
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 19:04:08 följande:
    Sorry ts, men tydligen tycker han inte ens att du duger till att ligga med isf. Han ville ha runkmaterial bara.
    Fast förutom det har han varit jättetrevlig och ställt massa frågor och intresserat sig av mig. Så det känns ju även som att han tycker om mig genuin? 
    Anonym (Försiktig) skrev 2024-07-27 19:17:26 följande:

Killar som vill träffas bjuder ut.
    Så enkelt är det.

Han kan mycket väl bara vara ute efter bekräftelse eller nakenbilder.

Jag förstår precis vad du menar med att killen ska bjuda ut. 

Lägg inte så mycket tid och energi på det hela förrän han bjuder ut dig. Märker du inom en vecka atr inget händer hade jag tackat för mig och gått vidare.

Det är dags att sluta mesa med pojkar som inte kan ta beslut eller initiativ.

Ja håller med! Har sagt att han inte behöver hjälpa till med ?mer fantasi? dvs nakenbilder och han accepterade det på en gång. Så förhoppningsvis forts han ej prata om det. Men annars, tkr du att det är okej att jag skriver att jag gärna vill träffa hnm men sen vänta på att han ska ta initiativet?
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 20:23:52 följande:
    Hur ska du ha det? Vill du bara bli utnyttjad för sex eller inte? Varför klaga på att han vill att ni ska skicka naket till varandra annars?
    Skrev nyss till honom att jag tycker om honom och att jag gärna vill ses och då svarade han bara något med detsamma? Så nu vet han ju hur jag känner iaf men om han verkligen är intresserad så borde han ju fråga själv!
    Anonym (Mannen) skrev 2024-07-27 21:31:53 följande:
    En kille som ber dig skicka nakenbilder när ni inte ens setts är en stor red flag. Du vet ju inte ens om han finns som riktig person. Han kanske ser annorlunda ut eller redan är i en relation. Finns massor av skummisar och bedragare där ute. 
    Nej han bad inte men han började prata om att det var svårt att inte fantisera om mig och när jag skrev detsamma frågade han mig om han kunde göra ngt för att hjälpa fantasin så då svarade jag att inget mer behövdes och då svarade han ?snygging? haha. Men ja tyckte det va ganska tydligt att han ville att vi skulle skicka bilder till varandra. 

Och vi skickade redan vanliga ansiktsbilder till varandra på snapchat så jo vet att det är han! 
    Anonym (Manligt?) skrev 2024-07-27 22:38:45 följande:
    Manligt att skriva "ge mig nudes.."? 

Kvinnor brukar skicka nudes till mig utan att jag frågar.. Det där låter som någon som vill ha dina nudes för att skryta till alla polarna eller börja tjäna pengar..

Sån redig Karl.
    Läs inlägget ovan. Han bad aldrig om nudes men det var ganska tydligt att han va sugen på att vi skulle skicka bilder till varandra?
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 21:21:57 följande:
    ...förutom att han inte är det. Han kommer inte att fråga om ni ska ses.
    Mår skit haha sitter i mörker och lyssnar på hög arg musik? faller alltid för dessa killar 😞
    Anonym (Manligt?) skrev 2024-07-27 23:23:58 följande:
    Och då så vill du träffas?
    Ja vill se hur han är i verkligheten och ge hnm en chans?
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 23:38:38 följande:
    Ja vill se hur han är i verkligheten och ge hnm en chans?
    Skriver punkt punkt punkt inte frågetecken haha
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 23:24:45 följande:
    Lär dig se signalerna innan ni kommer till den delen av samtalet där ni börjar snacka nakenbilder. Tyvärr lär du gå på fler minor innan du börjar se det.
    Signalerna var väl isf att han berömde mig mycket, var charmig och flörtade lite. Det är väl bara positivt? Tycker jag iaf
    Anonym (Manligt?) skrev 2024-07-27 23:43:41 följande:
    Men du tänker inte fråga om han är intresserad utav något mer än ligga?
    Nej vill inte skrämma bort honom. Men planen är att göra honom så förtjust i mig så att han kan bortse från att inte få ligga osv. De 2 andra innan blev väldigt förtjusta i mig och tyckte att jag var en toppentjej ;)
    Anonym (Va) skrev 2024-07-27 23:46:42 följande:
    Berömde dig för vad..?

Om han hade varit seriös hade han fokuserat mer på att lära känna dig och ställt frågor om dig som person mer på djupet, det är en sak. Vad man väljer att prata om.

Inget fel med att flörta lite men om det är allt egentligen så betyder det knappt mer än luft, tyvärr.
    Mitt utseende och tyckte jag var duktig med olika saker. 
    Vi har pratat väldigt mycket om intressen och vad man gör osv. Han har ställt mycket frågor och verkat väldigt intresserad
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-28 18:57:10 följande:
    Äh inte efter bara en vecka. En månad däremot. Har man så bråttom är man inte seriös 
    Anledningen till varför jag vill ses så snart som möjligt är för att jag vet hur annorlunda en kille kan vara från text till verkligheten. Vill inte kära ner mig i en kille via sociala medier som jag sen träffar och inte alls har någon kemi med. Har som sagt hänt två gånger innan redan. Mycket kan fejkas på text
    Anonym (Va) skrev 2024-07-28 22:56:32 följande:
    Håller med generellt, men i det här fallet är det bortkastad tid. Det vet du nog också.
    Har brutit kontakten med honom nu. Inte okej att han fortsatte ?sexta? och ville skicka bilder även fast jag sa att jag inte var bekväm med det innan vi ens träffats. Skönt att ha blivit av med honom ändå.
    EpicF skrev 2024-07-29 16:38:01 följande:
    Så bjud ut honom då. Vad väntar du på?
    Jag gav flera hintar att jag gärna vill träffa honom och sista kvällen frågade jag till och med när han skulle bjuda ut mig. Då svarade han bara att han inte var i stan. Så han var aldrig nyfiken på att träffa mig bara sexta och få nudes säkert. Då bröt jag kontakten med honom
    EpicF skrev 2024-07-30 10:27:07 följande:
    Lite svårt att träffa någon som inte befinner sig i samma stad... 

Sedan frågar man inte heller när personen ska bjuda ut en själv, man tar saken i egna händer och bjuder ut själv. 
    Ja visst men han hade kunnat bjuda ut mig innan när han var i stan. Och sen om han verkligen hade varit intresserad hade han ju kunnat svara trevligare typ att han ej är i stan nu men kommer hem om nga dagar och då gärna vill ses! Han var liksom helt passiv och tolkar det som att han inte hade någon agenda att träffas. 
    Anonym (kolv) skrev 2024-07-30 10:45:16 följande:

Bra TS! (Lyckades inte citera (i vanlig ordning på familjeliv)). Nu vet du att han var en lirare. Som någon skrev så försök se red flags tidigare, denna kille verkade ju vara en lirare och det kändes det som du förstod innerst inne.

Bra att du till slut frågade om ni skulle ses.

En grej - även om du bjuder ut mannen först nästa gång behöver inte han vara ett mähä. Det hela handlar om hur han följer upp det. Om han då även låter dig bestämma när var och hur - ja då är han en tönt. Men om du skriver "vill gärna träffa dig! ska vi ses i veckan?" och han svarar typ "ja, gärna! Vad sägs om tisdag, jag vet ett bra fik!" då har ju han visat att han är handlingskraftig också.

Det var bra tips, tack! :)
Svar på tråden Han bjuder aldrig ut mig