Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

Han bjuder aldrig ut mig

Varför har DU inte frågat?! Vi lever i moderna tider, det är inte bara killen som ska fråga först.

• Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 18:06:09 följande:
    För att jag vill ha en maskulin man. Två killar innan denna kille frågade ut mig inom en vecka. Supersmidigt och bra.
    Du måste ha läst för många skitartiklar om manlighet och könsroller. Det är inget fel på en killes maskulinitet bara för att han inte bjuder ut dig det första han gör. Det du snarare riskerar att få är en testosterondriven player som bara vill få sig i säng. Seriösa killar beter sig annorlunda, tar tid på sig. Men du kanske hellre vill ha en player?

Två killar bjöd ut dig, och var ledde det? Du verkar singel fortfarande.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 18:38:32 följande:
    Vad tycker du då om att han hintar om att skicka nudes osv? Eller det kanske är normalt? 
    För det första, ja. För det andra har det inte med maskulinitet att göra. Det visar bara att han inte är seriös med dig, maskulinitet eller inte.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 18:56:15 följande:
    Får lite den känslan att han bara vill ligga ja? men borde han ändå inte fråga ut då?
    Sorry ts, men tydligen tycker han inte ens att du duger till att ligga med isf. Han ville ha runkmaterial bara.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 19:10:01 följande:
    Fast förutom det har han varit jättetrevlig och ställt massa frågor och intresserat sig av mig. Så det känns ju även som att han tycker om mig genuin? 
    Ursäkta, men du får sluta vara så naiv. En kille som ber om nakenbilder innan ni ens har träffats är inte seriös vad han än frågar dig eller säger.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 19:41:53 följande:
    Ja håller med! Har sagt att han inte behöver hjälpa till med ?mer fantasi? dvs nakenbilder och han accepterade det på en gång. Så förhoppningsvis forts han ej prata om det. Men annars, tkr du att det är okej att jag skriver att jag gärna vill träffa hnm men sen vänta på att han ska ta initiativet?
    Hur ska du ha det? Vill du bara bli utnyttjad för sex eller inte? Varför klaga på att han vill att ni ska skicka naket till varandra annars?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 21:04:39 följande:
    Skrev nyss till honom att jag tycker om honom och att jag gärna vill ses och då svarade han bara något med detsamma? Så nu vet han ju hur jag känner iaf men om han verkligen är intresserad så borde han ju fråga själv!
    ...förutom att han inte är det. Han kommer inte att fråga om ni ska ses.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 23:10:51 följande:
    Mår skit haha sitter i mörker och lyssnar på hög arg musik? faller alltid för dessa killar 😞
    Lär dig se signalerna innan ni kommer till den delen av samtalet där ni börjar snacka nakenbilder. Tyvärr lär du gå på fler minor innan du börjar se det.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 23:38:38 följande:
    Ja vill se hur han är i verkligheten och ge hnm en chans?
    Vadå, blir han mindre av en fuck boi då tror du...?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-27 23:43:03 följande:
    Signalerna var väl isf att han berömde mig mycket, var charmig och flörtade lite. Det är väl bara positivt? Tycker jag iaf
    Berömde dig för vad..?

Om han hade varit seriös hade han fokuserat mer på att lära känna dig och ställt frågor om dig som person mer på djupet, det är en sak. Vad man väljer att prata om.

Inget fel med att flörta lite men om det är allt egentligen så betyder det knappt mer än luft, tyvärr.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-28 00:05:58 följande:
    Nej vill inte skrämma bort honom. Men planen är att göra honom så förtjust i mig så att han kan bortse från att inte få ligga osv. De 2 andra innan blev väldigt förtjusta i mig och tyckte att jag var en toppentjej ;)
    Hahaha seriöst ts, du skojar väl lite med oss nu va? :) Bra att du kan ha lite humor i allt det här isf. Om inte, du har tyvärr helt fel.
  • Anonym (Va)
    EpicF skrev 2024-07-28 18:43:17 följande:
    Och vad har det med maskulinitet att göra? 

Att hinta om nudes efter en vecka tyder att killen är player. 

Att bjuda ut en tjej så snabbt som efter några dagar är desperat.
    Håller inte med om det sista. Det är väldigt vanligt att man bestämmer sig för att ses inom en vecka eller två, annars tappas ofta intresset när man bara chattar och inte kommer någonvart.
  • Anonym (Va)
    EpicF skrev 2024-07-28 19:01:23 följande:
    Efter två veckor är normalt. Att bjuda ut det första man gör är desperat. 
    Nej det är det inte. Såvitt jag vet är du inte singel? Så uttala dig inte om hur modern dejting går till.
  • Anonym (Va)
    EpicF skrev 2024-07-28 19:43:38 följande:
    Nej, jag inte singel men jag har varit singel i denna moderna dejtingvärld. Så jag vet hur den går till. 
    Någon gång de senaste tio åren med andra ord? Då borde du ha lärt dig de nya spelreglerna och nej, det är inte desperat att ses snabbt. Snarare tidssparande.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-28 22:15:24 följande:
    Anledningen till varför jag vill ses så snart som möjligt är för att jag vet hur annorlunda en kille kan vara från text till verkligheten. Vill inte kära ner mig i en kille via sociala medier som jag sen träffar och inte alls har någon kemi med. Har som sagt hänt två gånger innan redan. Mycket kan fejkas på text
    Håller med generellt, men i det här fallet är det bortkastad tid. Det vet du nog också.
  • Anonym (Va)
    Smecker skrev 2024-07-29 14:26:49 följande:

Inte konstigt att folkmängden är på dekis när det fortfarande finns kvinnor utan stake och driv. Har hon inte tagit initiativ för att ses inom ett par veckor så ryker den matchningen, enklast så.

Du kan väl också ta initiativ...?
  • Anonym (Va)
    Anonym (Tjej som dejtar) skrev 2024-07-30 10:51:08 följande:
    Ja visst men han hade kunnat bjuda ut mig innan när han var i stan. Och sen om han verkligen hade varit intresserad hade han ju kunnat svara trevligare typ att han ej är i stan nu men kommer hem om nga dagar och då gärna vill ses! Han var liksom helt passiv och tolkar det som att han inte hade någon agenda att träffas. 
    Fast han var ju inte intresserad, inte av mer än sex iaf och det intresset dog fort när du inte spelade med i hans nakenbilder mm.
Svar på tråden Han bjuder aldrig ut mig