Inlägg från: Anonym (Ben) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ben)

Vill hjälpa min väninna!

Anonym (Vill henne väl) skrev 2024-07-28 00:47:24 följande:

Oj, vad mycket negativa människor. Och på gränsen till aggressiva. Jag kan ju köpa biten om att det är hennes val.

Men till personen som resonera att kvinnor som haft det svårt med män. Är bäst ensamma. Så dom förtjänar ingen kärlek alls då eller? Ska vara ensamma. Det låter ju snällt. Och väldigt konstigt argument. Ok om man inte vill. Men det är ju oftast dom människorna som är i störst behov av kärlek. Dom behöver det positiva. Dessutom kan det få en människa växa. Dessutom är det väl bara bra och positivt om dom får uppleva bra män. Får en bra upplevelse i alla fall. Framför allt för männen också. 

Folk är bittra i dagens Sverige. Inte undra på att det ser ut som det gör. Usch vilka negativa människor.

Låt din väninna skaffa pojkvän om hon vill. Det är inte ett mirakelmedel som löser alla bekymmer: Du resonerar underligt.
  • Anonym (Ben)
    enfunderandeman skrev 2024-07-28 10:14:27 följande:

Haha, mycket bitter kärringar i denna tråden. Som fastnat i dåliga äktenskap/relationer. Och då missunnar man andra. Tyvärr är det här en vanlig och tråkig sak med det kvinnliga släktet. Avundsjuka. Kanske på kvinnor som fortfarande är fria. Och sluppit den biten. Du verkar vara en fin väninna tillbaka.

Jag tror att du verkligen bryr dig. Men om jag säger så här. Absolut, jag skulle inte ha något emot denna kvinna. Och min mer beskyddande sida kickar igång lite. När du beskriver hennes bakgrund. Jag har mycket kärlek att ge. MEN, som du förmodligen själv förstår. Måste hon själv vilja. Och vilja träffa en man. Dessutom bygger det på ömsesidig attraktion/intresse.  Bara för att jag helst av allt skulle vilja ge denna kvinna en kram. Betyder inte det att hon vill det. Inte heller att hon vill bli "räddad"

Gör det mer naturligt istället. Ta med henne ut. Utan ett ord om något dejtande eller träffa en man. Sen sköter sig det där i alla fall. Om hon vill..

Missunnar någon att bli pådyvlad en random snubbe som en slags mirakelmedicin för ja, vaddå? Hon verkar ju själv inte vilja ha någon. "Bittra kärringar" som är avundsjuka för vad? Är du en sån där misogyn man med andra ord?
Svar på tråden Vill hjälpa min väninna!