Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Hur mycket pengar? Sjuk skriven

Din lön blir 25 % av det du har nu. Utöver det får du sjukpenning också. Orkar inte räkna ut vad det blir, logga in på FK så har de beräkningsverktyg.

Du säger att du inte klarar dig ekonomiskt. Har du råd att krascha rakt in i väggen och bli sjukskriven på heltid ett längre tag framöver? Och sedan vara stresskänslig resten av livet?

Hur ser dina utgifter ut? Hur ser dina möjligheter ut att kapa ner på dem?

• Anonym (F)
    Anonym (Vera) skrev 2024-07-29 01:03:10 följande:

Så typ 15000 ut 😬 hur ska man ens klara sig ?
    Min hyra är på 9200. Har CSN lån 1300. Abonnemang 800.
    El. Vatten. Internet. Hemförsäkring. Busskort. Bensin.
    Jösses... tacka fan folk tar självmord i detta land

Varför betalar du vatten? Flytta till något mindre och billigare! Prata med CSN. Säg upp alla onödiga abonnemang. Se om du kan hitta billigare (och fast) el samt billigare internet. Hemförsäkringen ska inte kosta mer än ett par hundra i månaden och är viktigt så klart. Åk mer buss och låt bilen stå när du kan.
  • Anonym (F)

Ja, det finns iaf en sak du är otacksam för och det är mot alla i tråden som försökt hjälpa dig. Då kan du lösa problemet själv istället.

Apropå att leva på lite... För ett par år sedan var jag tvungen att klara mig på ca 17000:-/månad där jag betalade hyra på 9000:- plus andra räkningar plus bil och dessutom har ett yngre skolbarn boende hos mig på heltid, så visst går det att leva på små summor om man måste. Och ja, jag är ensamstående.

Om du inte klarar av att överleva på 15000:- i månaden med billig hyra som du påstår så vill jag verkligen se vad du har för utgifter egentligen.

Svar på tråden Hur mycket pengar? Sjuk skriven