• Anonym (Cissi)

Får inte träffa dottern

Anonym skrev 2024-07-30 10:21:25 följande:
    Du kanske ska försöka vara mer inriktad på dottern den lilla tid ni ses än att det ska handla om att dottern hänger med på det som du och din nya gör?
    Dvs det är gemenskapen mellan dottern och dig som ska stå i fokus. 
    Måste den nya alltid vara med? 
    Håller med om det här. Mina barn tycker att deras pappas nya är snäll men dom är inte intresserade av att spendera tid med henne, det är pappans tid dom vill ha för sig själva. Men numera är dom inte lika intresserade av honom när han inte är fokuserad på dom. Antingen är den nya med eller så pratar han i telefon med sina kompisar, han pratar tydligen inte med dom så mycket. Så ja, fokus på din och dotterns tid TS, det är vad jag tror är bäst.
  • Anonym (Cissi)

Jag tror inte man ska spekulera i att mamman gör si eller så, det leder inte någonstans. Utan jag tror på att du TS ska se till att ha kontakt med dottern, var närvarande i hennes liv om så bara i telefonsamtal. Visa intresse för hennes liv, vad hon tänker. Som jag beskrev mina döttrar så har dom hamnat längre ifrån sin pappa just för att han saknar intresse, tiden man spenderar ihop fysiskt men framförallt mentalt spelar stor roll. 

Ena dottern har sagt att det har börjat kännas obekvämt att vara med pappan för att dom inte har några beröringspunkter längre. Han lever sitt liv och ställer inga frågor eller har intresse av dialog. Du låter angelägen om att hon ska finnas i ditt liv och där kommer du att vinna i längden, hon vet att hon är önskad av dig. Livet är långt och det kommer nya faser i hennes liv där hon kommer att uppskatta din närvaro. Bara fortsätt att finnas där, ge inte upp.

Svar på tråden Får inte träffa dottern