• Anonym (Proteintillskott)

Bästa proteintillskottet?

Jag vill ha alla tips jag kan få på bra proteintillskott!

1. Vad heter tillskottet och vad heter tillverkaren?
    2. Ungefärlig kostnad/100g
    3.varför tycker du just detta är bra?
    4. Övriga kommentarer 

Hit me! 🙏😊

• Svar på tråden Bästa proteintillskottet?
  • Anonym (Kött)

Kött säger jag då.
    Det du behöver är iprincip 700-1000 g kött
    Plus 150-300 g fett

Äter du ägg minskas mängden kött.

Blanda mellan
    Fågel
    Fisk
    Nöt
    Fläsk
    Får
    Vilt
    Lever
    Hjärta
    Njure
    Mage

Just så, det är det man mår absolut bäst på, och kostar minst i slutändan.

• mammatill6

jag tar peoteinshake från tyngre eller GAAM. Runt 250 för en påse som räcker 2-4 månader. Tar även proteinbar från barebelle mest för att det är ett smidigt mellis.

Svar till "Kött": haha, när jag skrev trådstarten funderade jag på om jag kanske borde vara övertydlig och skriva att jag med "tillskott" menar just tillskott, men tänkte att det inte skulle behövas... Oh well. Nu när du ändå skrev det du gjorde kan jag ju inte låta bli att undra vad siffrorna gäller dock? Vaddå 700-1000 g kött/150-300g fett?

Svar till "mammatill6": åh det låter ju riktigt intressant - ska jag definitivt kolla upp! Tack!!
  • Anonym (Kött)

Just var jag skrev.
    Det är vad en människa behöver få i sig för att ligga på rund 2g protein per kg vikt och en fett% på mellan 15-20% 

Alltså rätt hälsosamma leverne.
    Hungern får styra.
    Landar på ca 50-60 kr per dag.

Anonym (Kött) skrev 2024-07-30 22:23:29 följande:

Just var jag skrev.
    Det är vad en människa behöver få i sig för att ligga på rund 2g protein per kg vikt och en fett% på mellan 15-20% 

Alltså rätt hälsosamma leverne.
    Hungern får styra.
    Landar på ca 50-60 kr per dag.

Ha! Äntligen kan jag citera! 😊

Jo, jag förstod vad du skrev, men i förhållande till vad? Per dag? Per vecka? Per månad...? Nu inser jag ju att du menar per dag, m tanke på den kostnad du anger per dag. Däremot undrar jag ju då var kolhydraterna kommer in? Det finns ju inte mycket plats över till dem om man ska äta så mycket fett och kött som du säger? Och vad menar du med fettprocent på mellan 15 och 20 procent? Av vad? I en hälsosam kost ska fettet utgöra 25-40 E%, men du pratar kanske om nåt annat?
    mammatill6 skrev 2024-07-30 21:52:53 följande:

jag tar peoteinshake från tyngre eller GAAM. Runt 250 för en påse som räcker 2-4 månader. Tar även proteinbar från barebelle mest för att det är ett smidigt mellis.

Hm, har kollat detta nu... hur får du en påse att räcka i 2-4 månader? Det är ju bara 25-30 portioner/påse?
Svar på tråden Bästa proteintillskottet?