Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Dumsurfar och ska snart titta på min nya mexikanska serie. Kör spanska på Duolingo och försöker se lite fler filmer/serier på spanska. Den här är lite väl dramatisk. Min favorit är Baztan-trilogin som utspelar sig i Baskien. Tips!  

• Anonym (A)

Jag tog en lång promenad utmed vattnet och tittade på kor och pratade med några får. Jag såg en ekorre också och träffades nästan av ett fallande äpple. 

Sedan hjälpte jag sonen att hitta lite grejer som han behövde till en fest. 

Pratade länge med syrran också. Om folk bara hörde våra samtal ha ha. 

Nu sitter jag i soffan med katten och kommer mig inte för någonting. Ska jag gå och lägga mig direkt eller plocka undan lite? 

• Anonym (A)
    Eurydike skrev 2024-09-28 23:20:02 följande:
    Det låter trevligt! Kanske var det ekorren som kastade äpplet på dig? 🍎🐿️ Ja, samtal kan lätt spåra lite med någon man känner väldigt väl 😅 Låter mysigare att lägga sig än att plocka undan!

Mycket möjligt. Ja, det var en fin dag. Jag plockade undan lite ändå men nu ska jag sussa. God natt när du kommer dit!  

• Anonym (A)

Försöker sova men det är svårt. Det är så tungt just nu av olika skäl. 

Det enda trevliga idag har varit mina diskussioner med sonen om allt möjligt och katten som alltid vill sitta bredvid mig när jag jobbar hemifrån. 

Nu blåser det rejält utanför sovrumsfönstret. 

Jag har kollat olika resmål i Sverige också . Jag vill ut i skogen men jag har ingen bil så det är svårt att ta sig till vildmarken. 

• Anonym (A)

Jag har jobbat hemifrån och borde gå och lägga mig men jag väntar på att sonen ska komma hem.

Han är hos sin mormor eftersom han har hjälpt henne med lite grejer. De har vänt på dygnet båda två och tycker tydligen att det är rimligt att fika vid den här tiden. Jag ringde nyss och då satt de fortfarande och snickesnackade. 

Sonen är 20 och mormor är 90. 

Trots att han är stor nu så har jag lite svårt att somna innan han kommer hem. 

Det tur att han ska börja jobba snart så att han får ordning på dygnet igen. 

Nu tittar jag på klipp med papegojor och bråkar med katten för att han klöser på soffan. Han har till och med fått räkor idag den otacksamma typen. Han älskar räkor och springer iväg för att äta dem i lönndom trots att ingen vill ha hans räkor. Söt är han iaf.

• Anonym (A)
    Eurydike skrev 2025-04-11 22:26:24 följande:
    Listig och otacksam typ det där! 😅 Men då vet du i alla fall att han älskar räkor när han kämpar så hårt för att få räkfrossa ifred. Du får smuggla med honom i väskan till en skaldjursbuffé någon gång 😉🦞
    Jo tack, då skulle han gå fullständigt bananas. 😀 Han är ett hopplöst matvrak. Det har han varit ända sedan han var en liten kattunge. Första gången jag träffade honom åt han upp sin och sin mammas mat i ett nafs, däckade och somnade i min hand. Sonen tycker att han är en liten tjockis, jag säger att han har en charmig rondör. 😁
  • Anonym (A)

Idag har jag rensat och städat på min balkong. Den är rätt stor och har varit lite eftersatt men nu börjar det likna något. Jag har burit ut de gamla utemöblerna, putsat fönstren, sopat och släpat tunga krukor. 

Jag har köpt en loungesoffa som man kan ligga och läsa i nu när det blir varmare eller sitta och babbla med en kopp kaffe. 

Sedan kommer det roliga med att plantera blommor och fixa lite snygg inredning med lyktor etc. 

Jag är rätt slut nu och känner mig allt lite duktig.

• Anonym (A)

Tog precis en kaffe på balkongen. Katten fick titta ut under uppsikt. Kattnät är på gång så att han kan hänga där mer fritt. 

Balkongen är numera mitt favoritrum med min nya loungesoffa, blommor, lyktor och annat pynt. Jag har planterat lite örter också och fast jag vet att det tar tid så kikar jag ut med jämna mellanrum, som om det skulle ha hänt något.

På kvällen kan jag ligga i soffan och lyssna på fågelsången och ibland sitter jag och jobbar där under parasollet.

Märkligt att något så litet kan göra så mycket.

• Anonym (A)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-05-18 17:06:21 följande:

Varit hos Handelsträdgården och köpt chiliplantor. Tidigare har vi alltid sått från frön själva med pga separation (förra året) och flytt och allmän osäkerhet i början av detta år så blev det inköp av plantor istället. Men nu får jag ta mig tusan inte köpa några fler saker till balkongen! Har typ ingen plats kvar.

Det är en hylla med två jordgubbskrukor, fyra mindre krukor med sommarblommor och tre med minisolrosor. Sen har jag två olika sorters busktomater, fem chilisorter, en hängkruka med jordgubbar, en stor kruka med andra sommarblommor och en bordsros... så nu får det vara nog även om det hade varit trevligt med lite timjan och rosmarin också. Skrattande

Låter helt underbart!  
  • Anonym (A)
    Eurydike skrev 2025-05-18 17:30:50 följande:
    Sådan är jag också när jag planterat något! Tror att det ska växa med samma hastighet som i Jack och bönstjälken, men det gäller bara att ha lite tålamod 😅🌱

Japp, inte min paradgren dock.
    Sedan vet jag inte om jag vill äta av mina små örter när de väl växer upp. 

Jag insåg att jag definitivt har blivit en tant när jag kom på mig själv med att prata med mina krukväxter.  

• Anonym (A)

Jag har jobbat hemifrån och legat på balkongen och tittat på fåglar. En liten blåmes satt på räcket och tittade på mig en stund. Jag bevittnade även en mexican standoff mellan en katt och en ilsken skata i skogsdungen nedanför.

Nu börjar det synas små små gröna blad i mina planteringskrukor men jag minns inte riktigt vad jag planterade var så de blir en överraskning. 

Jag borde städa men har en huvudvärk från h-vetet. Jag får städa imorgon och sedan ska jag träffa min fina vän. Det var ett tag sedan. 

• Anonym (A)
    Mayjel skrev 2025-05-31 17:02:56 följande:
    Hoppas att skatan klarade sig. Och katten också för den delen. Skator kan ju bli rätt så ilskna av sig ibland. 

Har det börjat växa något än som du kan urskilja, såhär en dryg månad efteråt? 

Ser själv hur smultronplantorna blommar för fullt nere på min yttergård. Vet inte hur länge man ska vänta på bären men hoppas och längtar efter att de ska växa och bli mogna. Finns inget godare bär än smultron. 

Var i Botaniska med sällskap och firade den sista vårdagen för i år. Vi satt i en liten skuggig skogsdunge och drack jordgubbscider ur plastmuggar och goda macaronger ur en glasburk. Så vackert var det därinne. 

Låter som en härlig dag i Botaniska. 

Smultron är verkligen goda men mitt favoritbär är åkerbär. De är så otroligt goda och påminner om fina somrar i norr. De växer ju tyvärr inte på mina breddgrader. 

Jag tror att det är dill och luktärter som är på väg upp och möjligen lite basilika men jag har verkligen inga gröna fingrar så jag kan inte riktigt avgöra än. 

Japp, skatan klarade sig utmärkt. Det var snarare katten som var lite nervös. Skatan skuttade runt katten och förde ett jäkla liv. 

Lavendeln verkar trivas fint i alla fall och doftar så gott.

• Anonym (A)

Jag har varit på konferens som visserligen var intressant men jag tror att jag håller på att bli sjuk så jag har bäddat ner mig redan nu och känner mig lite ynklig. Skönt att man ör ledig imorgon. 

• Anonym (A)

Jag var precis och klippte mig och nu vilar jag efter en hektisk arbetsvecka. Den här tiden är rätt stressig med mycket deadlines men snart är det semester.

Vissa kollegor har varit på skolavslutningar och jag kommer på mig själv med att sakna den tiden. 

Jag tyckte att det var så kul att planera sommarlovet och få hänga med sonen utan stress när han var liten. Nu är han på jobbet eller med vänner, precis som det ska vara i den här åldern, men ibland känns det lite vemodigt. 

Jag ska göra en resa ensam i sommar så jag sitter inte och deppar men det är en tid som slutar och en ny som börjar. 

• Anonym (A)

Jag har storstädat sonens rum. Han har mått dåligt under en period och det blev totalt kaos. Jag har inte fått hjälpa honom men nu har han börjat jobba så jag passar på att sortera, rensa ut, kasta skräp, panta läskflaskor och gå till återvinningen.

Nu är det bara ytorna och golvet kvar. Det känns så himla bra att kunna göra det för honom. Han är fortfarande låg men jag märker att det gör skillnad att komma hem till ett städat rum. 

• Anonym (A)

Jag har bombat och simmat från ett båthus i skärgården med min vän och mitt barn . Det är helt underbart härute, en riktig idyll. Jag såg två havsörnar också och så gosade jag med två fluffiga katter. Lycka! 😊

• Anonym (A)

Köpt fler smycken på nätet. Jag brukar inte lägga pengar på mig själv och mitt yttre men jag har en riktigt tung period just nu efter att ha förlorat en anhörig och letar ganska desperat efter sådant som är vackert och ger lite ljus i tillvaron. 

Dessutom är det smycken som har en betydelse och påminner mig om natur och historia som jag brinner för. 

Nu ska jag gå till återvinningen, inte lika glamoröst.

Fick precis ett mess från den enda man som verkligen berör mig, på ett bra men lite läskigt sätt. Tur att han bor långt härifrån, annars hade jag nog åkt till honom nu, orkar inte känna så mycket just nu, 

• Anonym (A)
    Anonym (Hm) skrev 2025-09-21 15:14:07 följande:
    Beklagar sorgen.
    Tack
  • Anonym (A)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-09-21 18:48:46 följande:
    Smycken är alltid trevligt! Fick veta att pappa nu skickat två par örhängen till mig från Canada. 

Beklagar sorgen gällande din anhöriga. Hoppas du snart hittar ljus igen. 

Sådana män är läskiga för sinnesron ibland men samtidigt otroligt givande. Tror faktiskt att det kanske hade varit bra för dig att träffa honom och få fly verkligheten lite, bara få vara i nuet. 

Min kärlek är en sådan person. Speciellt förra året när jag separerat så var han min tillflykt från verkligheten, en plats där jag bara kunde vara. Han har alltid varit en person jag känt mig trygg med, men där känslorna skrämt. 

Spännande med smycken från Canada! Har de kommit fram än? 

Tack, det går upp och ner . Vissa dagar är ljusare, andra är tyngre.

Ja, på ett sätt skulle det vara fint att träffa honom. Han är den enda man som jag känner mig helt lugn och fri med men det kan som sagt bli lite läskigt också. 

Vi får se. Just nu packar vi ihop min anhörigs hem. Det är mycket känslor och minnen. Fint på ett sätt ändå. 

Idag har jag bara tvättat. Orkade inte göra mer och vilade medvetet. 

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag