Mayjel skrev 2025-02-23 02:08:00 följande:
Åh, den lät ju väldigt god! Likör är en favorit i glass för mig 

Såg en bild och det var en fint prydd glasstårta också. Såg ut som en vanlig tårta ju. Måste testa nån gång!

Trevligt att börja dagen (mycket tidigt då) med att fira sin egen födelsedag. Vi har inga traditioner här, annat än det klassiska med tårta och gåvor.

Vi hade glasstårta en gång på äldste nevöns födelsedag. Var nåt med saltkola som han inte gillade tyvärr. Lite för vuxen smak kanske. Köpte den på Lejonet & Björnen. Känner du till det stället? Trevlig glassbar. 

Ja, det är roligt att göra praliner när man väl fått kläm på det hela och slipat upp en snabb och effektiv teknik. Köpte mina silikonformar på Cervera. Men de finns lite överallt, billigare på Lagerhaus. Så roligt att hitta på sina egna smaker också! 
Likör är väldigt gott i glass och Kling är kända för att de har lite mer vuxna smaker! Ja, den är fint dekorerad och klädd i ett täcke av choklad. Det får du göra om det blir läge!
De klassiska födelsedagstraditionerna är också mysiga! Otur med glasstårtan där och barn kan ju vara lite känsliga med vissa saker. Det kan ju iofs vuxna också, men min kompis barn har till exempel en fas där han tycker om jordgubbar, grädde och sylt, men inte ihop som en tårta 😅 Jag älskar Lejonet & Björnen och brukar besöka crêperiet i Alingsås och äta deras glass 😋 Min favoritsmak är saffran!
Kan tänka mig att det är kul att göra egna praliner och att det gäller att hitta rätt teknik! Hur kommer det sig att du började göra egna? Var det bara en kul grej eller ville du experimentera med nya smaker?