Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Kurar skymning.

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-15 19:27:03 följande:

Ja, lite ljusglimtar här och där får vi hoppas på, både bildliga och bokstavliga sådana, med en skön och förlängd sommarvärme även nu i september.

Idag har jag varit ensam och tagit itu med diverse sysslor,  långat kläder, gjort en fin omelettsmet till imorgon, mitt eget goda potatismos och en mörk chokladmousse som jjag smaksatt med lite Limoncello.                                

Blir gott sen efter maten med jordgubbar till. Ingen chokladmousse är så god som den man gör själv. Och så enkel att vispa ihop också. 

Handlat lite också och sitter här på mitt berg just nu med en urdrucken Powerrade och kattkompis under bänken.

Imorgon ska jag hämta en sommarprinsesstårta (en säsongsvariant fylld med smultronsylt och hackade jordgubbar) och åka till syrran igen. Fira lite i efterskott.

Full rulle hos dig😀

Den tårtan är nog supergod 🎂🍰
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-08-15 20:15:42 följande:
    Japp! Jobbigt bara att det dröjer till nästa gång men så blir det ibland. Men nästa gång vi ses ska vi leka turister i min stad! 

Shit, nästa vecka är det 25 år sedan vi träffades första gången. Snart är det två år sedan vi återfick kontakten (då som vänner) och 1,5 år sedan jag lämnade exet (inget som hade med nuvarande kärlek att göra, det kom sernare). Tiden går så otroligt fort ibland. 
    Hoppas att ni får en mysig turist upplevelse tillsammans😀
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-15 20:55:27 följande:

Förresten, jag köpte candydruvor nere på Ica förut och ville bara rekommendera dessa, nu när vindruvssäsongen är här igen. De är röda, ligger i en liten ask på ungefär 200-250 g och de kostar 25 kr. 

Dessa druvor påminner lite om söta krusbär i smaken och de är supergoda! 

Okej😀
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-16 21:02:22 följande:

Ja, den var somrig och fin. 

Bjöds på lite grillat också med kycklingspett och kryddig korv med hummus och fetaostsallad; jättegott. Svågern kan sin grill han. 

Sitter på min gård just nu, ska snart gå in. Inga katter ute och jag känner mig lite ensam.

Det kan jag tro att den var😀
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-08-16 21:53:25 följande:

Jag har börjat att komma över min separation från pojkvännen nu

Skönt att höra.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (H) skrev 2025-08-16 21:56:35 följande:

Fixat i trädgården hela dagen, druckit en aperol på balkongen och ätit en sen middag. Myser nu med hundarna i soffan

Mysigt😀
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Att folk aldrig lär sig) skrev 2025-08-17 01:36:07 följande:

Tränat.

Alltid bra med träning😀
  • Anonym (Hm)

Varit ute hela dagen, lagom varmt idag😀

Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag