Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-08-19 02:34:17 följande:
    Ja, sannerligen. Kunde därav sitta en lång stund på innergården under den kväll som nyss var. Skönt och svalt med havsvinden som når upp till mitt berg här.

Satt ett ungt par och grillade en trappa ner på gården vilket doftade så gott. De hade lite finare spett såg jag, med mycket grönsaker, svamp och stora jumboräkor. Så gott när grilldoften började spridas upp till mig. 

Har förövrigt handlat åt mamma idag, tränat stjärtmuskler och sitter just nu med en bricka ost, vindruvor och några chokladbitar från Lindt. Väldigt gott alltihop.

Appenzeller är en fin schweizisk ost det. Luktar lite svettiga fotsulor gör den men smaken är det inget fel på. En favorit bland dessertostarna. 
    Snällt av dig att hjälpa mamma.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-08-19 05:54:56 följande:

Igår var det jobb och så kom barnen hem från sin pappa. Idag börjar skolan för dem. De är måttligt roade av det då de tycker att skolan är pisstråkig (för lätt). Det kommer att bli en fight nu att se till att även mina barn blir utmanade och känner att de faktiskt lär sig något i skolan. 

Trist att skolan inte ser till att barnen får utmaningar i skolan.
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-20 19:46:56 följande:
    För mig är det mer av en självklarhet. Hon har varit där för mig i hela mitt liv och nu vill jag återgälda detta. Jag har också mer tid över, till skillnad från systern som jobbar mycket och har egen familj. 

Var på Purrfect café idag men blev tyvärr lite besviken denna gång. Är tydligen turistsäsong ännu vilket jag inte hade tänkt på innan. Flera pratglada amerikaner därinne som tog mycket plats. Jag som trodde det skulle vara lugnt så där vid lunchtid men tji fick jag. 

Tur att man inte blivit prenumerant på caféet ännu. De rekommenderade oktober månad för detta, om man vill slippa turismen och få en lite lugnare och mindre folktät miljö därinne.
    Amerikaner tar ofta stor plats.

Inte alla som gör så för sina föräldrar, fint av dig.
  • Anonym (Hm)

Regnigt och inte så varmt idag, alldeles för tidigt.

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-23 23:10:59 följande:
    Minns det programmet som roligt. Leds det fortfarande av Lasse Kronér?
    Ja, han är fortfarande programledare.

Slappat idag, skönt. 
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-08-24 18:36:42 följande:

Bra! Kan behöva lite humor just nu känns det som. 

Har promenerat i Trädgårdsföreningen idag och sedan ner till Liseberg och Ica Focus, himla bra butik med sitt breda utbud. Köpte en trevlig marmelad från Engelmanns med smak av Cosmopolitan. Vi får se om den är något att ha, en drink i marmeladform låter ju ändå lite spännande. 

Sitter på min gård just nu, inga katter, och det känns ensamt.

Ska gå upp strax innan och fortsätta mitt maraton med Galenskaparna & After Shave. Älskade dem
    som ungdom och de funkar fortfarande att se på för lite skratt och underhållning. Kan behöva sånt just nu.

Hoppas att du får kattsällskap 😀🐈
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-08-24 22:47:05 följande:

Jag ska skutta in på toan nu och borsta mina tänder  

Skutta lugnt😁
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag