Inlägg från: Anonym (Hm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Mayjel skrev 2025-09-06 21:49:46 följande:
    Tack! Det känns okej just nu. Vi har firat mamma i två dagar nu, idag med hela familjen, och både fika och presenter är avbockat nu. Imorgon avslutar vi firandet på Liseberg allihop. Sen kan man andas ut.

Energidrycken står kvar i kylen, oöppnad. Vad göra med denna. Slänga eller dricka när man känner sig mindre stressad. 

Fin dag har det varit, man kunde bära den nya fina höstklänningen utan att frysa. 18-20 grader är alldeles lagom. 
    Ett rejält firande i dagarna tre, hoppas att mamma och andra är nöjda😀

Spara energidrycken.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-09-06 22:24:22 följande:
    Japp, och det blir en fullspäckad helg! Sedan, med att jag ska gå kurs varannan helg typ så kommer det att bli lite pusslande för att ses, så det gäller att passa på när man kan! 

Idag har vi haft mamsen med ena hunden på besök. Barnen frågade om vi inte kan få låna den fyrbenta en helg i månaden nu när de är hemma igen efter en sommar på landet. Det tyckte mamma var en jättebra idé. Förberedelser inför att vi framöver kan skaffa egen hund.
    Ibland så behöver livet pusslande för att fungera.

Mysigt med hund🐕
  • Anonym (Hm)

Promenerat i det fina sensommar vädret 😀

• Anonym (Hm)
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-09-07 17:09:33 följande:

Jag har köpt en norsk skogkatt idag 🐈

Dom är jättefina🐈😀
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-09-07 19:41:40 följande:

Idag hamnade barnen hos en kompis så jag har roat mig med att städa och fixa, i synnerhet vardagsrummet. Legot som stått på vardagsrumsbordet har fått flytta in till barnens olika rum och bordet har fått hamna där det ska, framför soffan. Dammsugit, rensat bort blad från chilisarna så solen kommer åt och klippt ner andra tomatplantan och slängt jorden i en sopsäck. Första tomatplantan gick till de sälla jaktmarkerna tidigare i veckan. Hösten närmar sig med stormsteg... 

Full fart hos dig😀
  • Anonym (Hm)

Haft fint sensommar väder idag också.

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-09-10 14:02:32 följande:

Samma här. 

Inte hunnit göra så mycket ännu. Idag blir det innedag tror jag. 

Tänkte göra mina övningar och kanske en kort stund på gården. Få lite solljus. 

Senare så blir det till att göra lite praliner igen, med kola och kaffesmak. Tänkte ta med till mamma imorgon så hon blir lite uppmuntrad. 

Man får passa på så länge sensommaraen varar.

Låter gott😀
  • Anonym (Hm)

Haft fint väder fram till nu, molnen drar ihop sig och det är mulet.

Funderar på vad jag ska äta till middag.

• Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-09-10 21:33:00 följande:
    Ja, smeten ligger i kylen nu och stelnar till senare. Blir mamma lite glad imorgon.

Har du privat att göra egna praliner nån gång? Det blir ganska gott, lite lyxigare än de varianter som finns i butik.
    Nej, det har jag inte provat. Är inte så mycket för bakning och så. Men förstår att det är lite godare och lyxigare👍😀
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag