Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Eurydike skrev 2025-03-13 23:22:00 följande:
    Mysigt att du och granntjejen brukar åka ut på picknick ihop på somrarna! Smält choklad, frukt och bär är verkligen en god kombination 😋

Ja, det stämmer nog att vi nordbor passar bäst i lite blekare färger för att inte se så bleka ut själva! Konstigt nog passade jag bra i en klarröd klänning som jag bar på min slutvernissage på konstskolan 💃

Jag känner igen det där med tavlan! Plötsligt vänds allas blickar mot en och man förväntas säga något. Gärna något smart! Känslan är lite som i Bridget Jones, fast i verkligheten 😅
    Finns en dessert som heter "Gino". Tror att den består av smält vit choklad ihop med frukter. Många som gillar den kombinationen Skrattande

Du kanske hade en fin liten solbränna som matchade den fina klarröda klänningen? Mörkrött är också en favorit, passar även en lite ljusare hy i min mening. Båda ting framhäver färgen hos varann så att säga. 

Ja, det var en bra jämförelse i din sista mening. Känslan av bortgjordhet, det är hon bra på att förmedla, allas vår Bridget Solig
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-13 23:29:38 följande:
    Ja, det är fint med filmer eller serier som skildrar kvinnlig vänskap! Och jag har nog hygglig koll på deras personligheter, även om jag inte har sett så många avsnitt.

Kan tänka mig att det är så! Jag läste boken när den kom, men har bara sett den första filmen.

Vi brukar köra på trerätters, men nu när jag tänker efter så åt vi nog buffé och efterrätt förra året på grund av att vissa små killar inte tycker om att sitta still och äta 😂 Efterrätten är värd att lägga fokus på! Jag gjorde den förra året och det blev så mycket att de hade efterrätt i flera dagar 😋
    Ja, charmigt att de är olika men kompletterar varann på ett bra sätt, alla fyra. Jag har alltid gillat den rödhåriga bäst, Miranda, den tuffa och cyniska advokaten. Hon får mig att skratta Skrattande

Ja, uppföljare tenderar ju mest att upprepa sånt som skildrades mycket bättre i den första filmen. Kanske något som sker även i böcker. 

Aha, din väninnas barn då? Låter gott med buffé. Får man fråga vad du gjorde i dessertväg? En fin tårta kanske?

Och den där mässan? Har den nåt intressant tema?
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-19 18:35:30 följande:

Tvättar! Tyvärr har någon stulit sopborsten, moppen, hinken och trasan så det lär bli svårt att städa. Tur att någon (kanske samma någon som stal allt det andra) har hängt dit en trasig strumpa som kan tjänstgöra som mopp, sopborste och trasa i ett 🙃

Usch, vilken dålig stil. Ta upp med hyresvärd. Det borde finnas kameror i gemensamma tvättstugor, bara av din skräckhistoria att döma Rynkar på näsan
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-18 22:49:53 följande:
    Den efterrätten är en favorit faktiskt! Det blir en speciell smak med den smälta vita chokladen tillsammans med frukten 😋 Lätt att göra är den också!

Jag var ganska blek just då, men hade smink och hår som vägde upp så jag inte försvann i den starka röda färgen. Ja, mörkrött kan vara riktigt vackert och är lite mer dämpat!

Verkligen! Och igenkänningsfaktorn är en av anledningarna till att man tycker om henne 😁
    Ja, är nog därför denna rätt verkar så populär. Enkel att göra men ändå så god. Lite som potatisgratäng Solig

Just det ja, glömde bort sminket där. Det är ju också en faktor i helhetsbilden, liksom hårfärg. Ja, blodrött är en fin nyans. Gillar att bära den färgen just i vinter och juletider. 

Ja, vi behöver mer av detta. Mänskliga, jordnära personer på film och i övriga medier. Sånt som vanligt folk kan känna igen sig i. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-18 22:57:53 följande:
    Känner att jag borde titta på Sex and the city nu i efterhand! Annars såg jag Walk the line nyss och den handlar om Johnny Cash. En tänkvärd film på många vis, men mörk.

Precis! Det är min gymnasiekompis barn, så vi har umgåtts mycket ända sedan de föddes. De tror nog att jag är släkt på något vis och det kan de få tro 😄 Det var en vit chokladmousse med ljus rom, hjortron och kaksmulor. Barnen slapp rom i sina.

Det var sci-fi-tema och många var utklädda, så det var kul att se!
    Kan mycket väl tänka mig detta. Joaquin Phoenix är känd för att ta på sig såna roller. Dystra, nedstämda typer som bär på mycket svärta och ångest. 

Har en teori om att Joaquins rollval kan vara relaterat till hans äldre broders död, vilken han själv fick bevittna som mycket ung vuxen, hemskt. I övrigt en av mina favoritskådisar faktiskt. Borde se denna film nån gång snart, tack för att du påminde mig med din rekommendation!

Vet du, på din beskrivning så låter det väldigt bekant, som om jag frågat dig om denna dessert förut. Sorry om man glömt bort svaret där Skäms Låter som en ganska lyxig efterrätt med hjortronen. Och att smaksätta en vit chokladmousse med härlig rom, vilket genidrag SkålSkrattande

Vill också besöka en sån där sci-fi-mässa nån gång. Du får gärna berätta mer om denna när vi ses i april Glad
  • Mayjel

Hälsat på systern och familj med hallonpraliner och vindruvor. Har varit fullt ös med studsmattor och nintendospelande.

Veckohandlat och ligger nu i soffan och chillar framför lite Grease. Är nog den enda musikalen jag verkligen gillar. Skön musik och John Travolta var snygg på 70-talet. Inte så mycket nu längre.

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-23 00:56:51 följande:
    Mmm hallonpraliner 😋🤤
    Från Lindt Lindor Skrattande Pojkarna var visst lika galna i dessa krämiga bärpraliner som vi vuxna. Bra att veta nu när påsken börjar närma sig.
  • Mayjel

Tagit det lugnt i min lägenhet idag och inte gjort så mycket. Tvättat, diskat, gjort päron och äppelkompotter, silat lite nyinköpt hjortronsylt. Imorgon blir det salta kex med holländsk ost och hjortron!

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-24 00:41:02 följande:

Ska på dejt med John Blund om en stund! 💃🕺

Hoppas du sover gött och drömmer om nåt sött! 

Får väl försöka göra detsamma inom det närmaste. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-03-25 01:04:20 följande:
    Tack så mycket! Det gjorde jag tills min granne började hamra kl 5 och sedan var det svårt att somna om 👻 Och snyggt rimmat!

Ja, när klockan har passerat fyra brukar man i alla fall känna sig redo att fundera på saken 🥱
    Nja, rimmet funkar om man är göteborgare iallafall Solig

Inte gjort mycket idag annars. Kollade på en nysläppt dokumentär om Michael Jackson förut.

Har förövrigt suttit och legat still i lägenheten i snart en vecka för rygg och nacke som blev lite överbelastade i lördags till följd av en liten olycka i studsmattan när jag försökte imponera på min 5-årige nevö. Inte så smart att göra kullerbyttor när man inte är van vid detta. Både nacke och handrygg tog lite stryk.

Imorgon ska vi dock sitta barnvakt igen och då får vi ta det lugnt med de fysiska aktiviteterna. Ska bli skönt att få komma ut. Inte roligt att sitta instängd i nästan en vecka. Nödvändigt dock för ens kropp. Det känns mycket bättre i denna nu.

Ser fram emot att gå på kattcafé tillsammans Skrattande
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag