• Anonym (Ångest)

Ångest innan semesterns slut

Någon mer som har ångest inför att börja jobba efter semestern? Jag börjar på måndag och har svårt att koppla av dessa två sista dagar.

Jag trivs jättebra på jobbet med kollegor och arbetsuppgifter och dagarna går fort men jag orkar inget efter jobbet. Då vill jag helst gå och lägga mig och sova. Har ADD och jag har överlag dåligt med energi och min läkare har sagt att heltid inte är optimalt för mig. 

Hur som helst känner jag att sommaren är över för mig nu och det är därför jag har ångest. 

• Svar på tråden Ångest innan semesterns slut
  • Anonym (Känner igen mig.)

Inte just över att semestern tar slut. Men att sommaren är påväg att ta slut.. mörkare kvällar usch hatar höstmörkret i okt-december blir så jäkla deppig. håller humöret uppe med träning och fokus på välmående

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Känner igen mig.) skrev 2024-08-03 12:10:33 följande:

Inte just över att semestern tar slut. Men att sommaren är påväg att ta slut.. mörkare kvällar usch hatar höstmörkret i okt-december blir så jäkla deppig. håller humöret uppe med träning och fokus på välmående

Ja precis! Dock har jag alltid gillat hösten, början iaf. När det är fina färger. Men när allt dör på träden är det ju pisstråkigt. Jag hatar tiden mellan November - April. Det är lixom 6 månader av helvete för mig. 
  • Anonym (Mycket)

Definitivt jobbångest. Börjar oxå på måndag. Har ett stressigt jobb på förskola med mycket barn på lite pedagoger. Har varit orolig hela veckan. Vill verkligen inte. Trivs hyfsat. Enda fördelarna är skönt med rutiner och att det inte går lika mycket pengar.

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Mycket) skrev 2024-08-03 12:25:50 följande:

Definitivt jobbångest. Börjar oxå på måndag. Har ett stressigt jobb på förskola med mycket barn på lite pedagoger. Har varit orolig hela veckan. Vill verkligen inte. Trivs hyfsat. Enda fördelarna är skönt med rutiner och att det inte går lika mycket pengar.

Samma här. Rutinerna är sköna att ha men samtidigt har jag svårt att njuta när man är ledig för jag känner både att jag vill ta vara på tiden och göra sånt jag inte orkar på vardagarna men samtidigt vill jag vila och ta det lugnt
  • Anonym (Moa)

Tycker det är skönt att sommaren går mot sitt slut och att höstens mys närmar sig. Har också add men jobbar 2-3 dagar i veckan vilket är perfekt. Har en högskoleutbildning inom ett bristyrke så jag kan välja hur jag vill jobba i stort sett. Hade aldrig orkat heltid. 

• Postman

Ja det är tråkigt att semestern närmar sig sitt slut men tyvärr behöver jag inkomsten. Jag känner mig rätt färdig med att arbeta men har ännu inte råd att sluta. 

• Anonym (Mycket)
    Anonym (Ångest) skrev 2024-08-03 15:21:16 följande:
    Samma här. Rutinerna är sköna att ha men samtidigt har jag svårt att njuta när man är ledig för jag känner både att jag vill ta vara på tiden och göra sånt jag inte orkar på vardagarna men samtidigt vill jag vila och ta det lugnt
    Exakt så! Vill hinna göra massor men ändå vila och bara koppla av. Alltid varit sån. I morgon ska jag åka till Gotland, träffa en väninna, storstäda, sola och bada, träna. Tror du jag hinner??! Not haha. 
  • Anonym (Ångest)
    Postman skrev 2024-08-03 16:56:20 följande:

Ja det är tråkigt att semestern närmar sig sitt slut men tyvärr behöver jag inkomsten. Jag känner mig rätt färdig med att arbeta men har ännu inte råd att sluta. 

Ja, det behöver nog de flesta. Sen blir väl pensionsålder bara högre och högre. Snart får man väl jobba tills man blir 80. Jag har några år kvar, är bara 28. 
  • Anonym (other way round)

Jag känner för er. Jag har likadant fast motsatsen.

• Anonym (Ångest)
    Anonym (Mycket) skrev 2024-08-03 17:42:57 följande:
    Exakt så! Vill hinna göra massor men ändå vila och bara koppla av. Alltid varit sån. I morgon ska jag åka till Gotland, träffa en väninna, storstäda, sola och bada, träna. Tror du jag hinner??! Not haha. 
    Ja, det är så svårt att få det att gå ihop! Hade massor med planer på min semester och nu sitter jag här och har inte hunnit/orkat göra det jag ville. 
Svar på tråden Ångest innan semesterns slut