Bits1975 skrev 2024-08-04 14:13:29 följande:
Jag känner med dig. Jag har också ADD och börjar arbeta imorgon. Efter jobbet är det hemmet, och hjälpa dottern som också har ADD med hennes läxor, husdjuren behöver sitt, och jag måste komma i säng tidigt för att orka nästa dag.
Jag har egentligen inga råd att ge förutom medkänsla med dig. Försök ta vara på de små stunderna i vardagen, stäng ned sociala medier och annat mediebrus och nyheter, försök vila i huvudet på väg till och från jobbet.
Åker du kommunalt så kan du gå en extra hållplats efter jobbet, innan eller efter du kliver på bussen/tåget och bara andas och låta tankarna få vandra.
Hoppas det går bra för dig <3
Härligt att någon mer har just ADD. Känns som folk inte vet att det existerar för jag hör mest om ADHD bara.
Jag har väldigt svårt för att ta vara på tiden efter jobbet och jag tror det är därför jag har så mycket ångest för att börja jobba. Det är inte själva jobbet jag har ångest inför. Trivs jättebra med mitt helt nya yrke som montör. Det bästa är att jag får sitta med hörlurar och lyssna på podd/musik vilket hjäper mig att inte bli så trött av all yttre stimuli. Vi är ca 300 anställda så man träffar och ser folk hela dagarna men med en podd kan jag stänga av. Förr jobbade jag in mataffär och hade kassan hela dagarna. Förstår inte hur jag klarade det.
Jag kör bil till jobbet. 2,5 mil men den biten är rätt skön att ha både på morgon och eftermiddag.