Inlägg från: dawkins |Visa alla inlägg
  • dawkins

Liv efter detta?

Det händer att jag brukar fastna framför "Det okända" på kanal 5. Jag finner det föga troligt att vi lever vidare på något andligt sätt när hjärna slocknat, men vad är dessa övernaturliga fenomen som många har erfarenheter av, även jag? Jag betvivlar inte att det är på "riktigt" men vad är det vi upplever? Är det energier som finns kvar i rumtiden efter en människa eller djur?

Det som verkar konstigt är att dessa "medium" mentalt verkar kunna ha en "konversion" med dessa energier. Om energin finns som en inspelning i rumtiden så borde det kunna upplevas men inte gå att "prata med". Dessa medium kan t.ex. känna att den döda personen har ont i halsen och kanske blivit strypt osv. Då blir man konfundersam. Om en människa har avlidit efter en plågsam sjukdom, kommer själen/ anden att leva vidare med samma plågor!!? Vem fan vågar dö då?

Mediet får sedan kontakt med den "döda" och vips så försvinner den energin och allt blir frid och fröjd, konstigt. Sedan pratar man om goda eller onda andar och demoner. Vad kommer demonerna ifrån. Är det en sur gubbe som ska jävlas med alla efter döden, det låter ju helt sjukt. Men det är människor som upplevt mkt obehagliga energier så något konstigt är det, men vad?

• dawkins

Att människan evolution sedan amöban skett i någon "Matrix" är helt absurt, men det är intressanta teorier och teorier som man kan stödja med hypoteser finns det massor av.

Svar på tråden Liv efter detta?