Långdistansförhållande, hur börjar man?
Hej!Träffade av en väldigt konstig slump en väldigt trevlig tjej uppe i Umeå, jag är ifrån Umeå ska nog tilläggas. Vi snackade lite över meddelande och så men hon bjöd ner mig i till Gävle. Jag var lite skeptisk till det till en början men jag valde till slut att åka ner, det var typ för 1 vecka sen jag var där. Var där i 2 hela dagar och jag vill inget annat än att träffa denna tjejen igen, gud vilken dröm hon var. Hon hade allt. Ska tilläggas att vi bägge är vuxna och inga barn.
Men nu till problemet, hon är inte särskilt flyttbar pga av sitt jobb och familj (ej barn sedan tidigare). Hon var tydlig med att hon var väldigt flyttbar men inte så pass långt ifrån sin familj.
Jag har tyvärr inte heller några möjligheter till att flytta för har precis startat eget företag och lämnat min anställning och har verkligen ingen möjlighet att röra på mig nu.
Vi pratade lite om att vi skulle höras av lite sen om hur vi känner kring allt och hur vi tänker men hon har inte nämnt något och inte jag heller för den delen. Det var jag som tog upp om vi skulle fortsätta träffas eller inte. Hon sa att hon ville fundera på det men vill inte tränga mig på heller. Vet inte heller för den delen hur mycket man ska ta kontakt med henne, vi pratar lite på dagarna men vårat vanliga tugg.
Jag är fullt beredd på att lägga min tid och energi till henne med detta. Säger inte att det kommer att lyckas men hade upptäckt möjligheten och vilka chanser det finns om man säger så. Tar jag inte vara på denna chans så kommer jag ångra mig sen att jag var så dum. Men HUR ska jag göra detta, skicka meddelande känns lättast då får hon läsa i sin egen takt och svara när hon känner för det. Telefon känns så "på" att ta upp det.
Men även vilka erfarenheter har ni här inne av långdistans? Alltså vi inget förhållande utan pratas ett bra tag och träffats 1 gång.
Saknar ni någon information så skriv gärna så kompletterar jag gärna efterhand som!
Tack på förhand!