• Anonym (vilsenumeåbo)

Långdistansförhållande, hur börjar man?

Hej!

Träffade av en väldigt konstig slump en väldigt trevlig tjej uppe i Umeå, jag är ifrån Umeå ska nog tilläggas. Vi snackade lite över meddelande och så men hon bjöd ner mig i till Gävle. Jag var lite skeptisk till det till en början men jag valde till slut att åka ner, det var typ för 1 vecka sen jag var där. Var där i 2 hela dagar och jag vill inget annat än att träffa denna tjejen igen, gud vilken dröm hon var. Hon hade allt. Ska tilläggas att vi bägge är vuxna och inga barn.

Men nu till problemet, hon är inte särskilt flyttbar pga av sitt jobb och familj (ej barn sedan tidigare). Hon var tydlig med att hon var väldigt flyttbar men inte så pass långt ifrån sin familj. 

Jag har tyvärr inte heller några möjligheter till att flytta för har precis startat eget företag och lämnat min anställning och har verkligen ingen möjlighet att röra på mig nu. 

Vi pratade lite om att vi skulle höras av lite sen om hur vi känner kring allt och hur vi tänker men hon har inte nämnt något och inte jag heller för den delen. Det var jag som tog upp om vi skulle fortsätta träffas eller inte. Hon sa att hon ville fundera på det men vill inte tränga mig på heller. Vet inte heller för den delen hur mycket man ska ta kontakt med henne, vi pratar lite på dagarna men vårat vanliga tugg. 

Jag är fullt beredd på att lägga min tid och energi till henne med detta. Säger inte att det kommer att lyckas men hade upptäckt möjligheten och vilka chanser det finns om man säger så. Tar jag inte vara på denna chans så kommer jag ångra mig sen att jag var så dum. Men HUR ska jag göra detta, skicka meddelande känns lättast då får hon läsa i sin egen takt och svara när hon känner för det. Telefon känns så "på" att ta upp det. 

Men även vilka erfarenheter har ni här inne av långdistans? Alltså vi inget förhållande utan pratas ett bra tag och träffats 1 gång.

Saknar ni någon information så skriv gärna så kompletterar jag gärna efterhand som! 

Tack på förhand!
  • Svar på tråden Långdistansförhållande, hur börjar man?
  • Stussy

Man börjar med att träffas några gånger innan man börjar fundera på framtiden.
    Distansförhållande är as nice när man får det att funka, speciellt för mig som behöver mycket egentid.

• Anonym (vilsenumeåbo)

Stussy;

Menar inte att börja planera någon framtid utan mer om vi ens ska börja träffas eller inte. Känns rätt naturligt att prata om man ska träffas mer efter första gången eller inte. Men ingen av oss har tagit steget till att prata om det, jag frågade lite om vi skulle träffas igen när vi skildes åt men hon ville gärna men hon ville fundera på om det är värt risken med att det inte går, rent praktiskt. Rent känslomässigt tolkar jag henne som på. 

• Anonym (M)
    Anonym (vilsenumeåbo) skrev 2024-08-03 17:42:29 följande:

Stussy;

Menar inte att börja planera någon framtid utan mer om vi ens ska börja träffas eller inte. Känns rätt naturligt att prata om man ska träffas mer efter första gången eller inte. Men ingen av oss har tagit steget till att prata om det, jag frågade lite om vi skulle träffas igen när vi skildes åt men hon ville gärna men hon ville fundera på om det är värt risken med att det inte går, rent praktiskt. Rent känslomässigt tolkar jag henne som på. 

Bjud upp henne en helg. Då får du svar. 
  • Anonym (vilsenumeåbo)
    Anonym (M) skrev 2024-08-03 17:46:22 följande:
     Bjud upp henne en helg. Då får du svar. 
    Du tycker inte jag ska skicka ett sms med en hur jag tänker kring situationen? Speciellt med tanke på med att vi sa att vi skulle höras av om det efter ett tag? 
  • Stussy

Blir ni kära så kommer ni inte bry er om distansen, ni kommer lösa det på bästa sätt, riktig kärlek kämpar man för.
    Men att de tvekas är ju inget positivt direkt

• Anonym (vilsenumeåbo)
    Stussy skrev 2024-08-03 18:02:06 följande:

Blir ni kära så kommer ni inte bry er om distansen, ni kommer lösa det på bästa sätt, riktig kärlek kämpar man för.
    Men att de tvekas är ju inget positivt direkt

Exakt så känner jag men vet inte hur jag ska gå vidare då jag sa de orden innan jag åkte om hon ville träffas igen men hon var lite reserverad pga avståndet och ingen av oss är mobila. Jag frågade om hon ville träffas igen men står emellan valet och kvalet om man ska dels;
    1, Fortsätta skicka meddelande som vi har gjort innan (ömsesidig kontakt har vi idag), casual prat dvs. 
    2, Lämna henne ifred helt tills hon hör av sig. 

Men även som nämndes längre upp;
    1, Bara bjuda upp henne och inte säga ett ord om något annat och skulle det bli någon form av diskussion där så skriver jag det jag har tänkt till henne. 
    2, Var en ledande och visa mina tankar före henne och lite nu tankar och hur jag tänker vi kan göra. 

Sen om ni har några helt utomstående tankar???

• Stussy

Skriv till henne från hjärtat hur du känner och tänker.
    Vill du träffa henne, fråga om hon skulle vilja träffa dig!

Är nog inte svårare än så?

• Anonym (vilsenumeåbo)
    Stussy skrev 2024-08-03 18:39:25 följande:

Skriv till henne från hjärtat hur du känner och tänker.
    Vill du träffa henne, fråga om hon skulle vilja träffa dig!

Är nog inte svårare än så?

Haha ja? En normal situation hade jag bara frågat om hon hade velat träffats igen och det har jag egentligen redan gjort men fick inget svar direkt. 

Jag har inget emot att skicka ett sms till henne med det jag tänker men är just livrädd för att skrämma iväg henne och att jag sabbar detta. Ska jag skicka ett sms vill jag skicka ett redigt sms med hur jag känner och även lite övergripande hur jag tänker lite rent om framtiden då det är där HENNES sko klämmer. 

• Stussy
    Anonym (vilsenumeåbo) skrev 2024-08-03 18:48:32 följande:

Haha ja? En normal situation hade jag bara frågat om hon hade velat träffats igen och det har jag egentligen redan gjort men fick inget svar direkt. 

Jag har inget emot att skicka ett sms till henne med det jag tänker men är just livrädd för att skrämma iväg henne och att jag sabbar detta. Ska jag skicka ett sms vill jag skicka ett redigt sms med hur jag känner och även lite övergripande hur jag tänker lite rent om framtiden då det är där HENNES sko klämmer. 

Då tycker jag du börjar jobba på det där smset på en gång!
    Att gå ovetandes kommer äta upp dig annars!
  • Anonym (vilsenumeåbo)
    Stussy skrev 2024-08-03 19:20:05 följande:
    Då tycker jag du börjar jobba på det där smset på en gång!
    Att gå ovetandes kommer äta upp dig annars!
    Hmm, jag är sugen men är livrädd verkligen för att skrämma iväg henne med att pusha. Hur lång tid är vettigt att vänta isf? Som sagt, har gått ca 1v idag sen vi träffades.

nyfiken, är du kille eller tjej? Tänker hur du hade tagit det om du hade fått ett sådant sms
  • Anonym (huh)

Man börjar kommunicera och ser vars det leder.

Förresten, f'låt, men vem från åstäderna använder å:et, särskilt om det är sammansatt med något annat?

Mvh, pite/lulebo.

• Anonym (vilsenumeåbo)
    Anonym (huh) skrev 2024-08-03 19:40:21 följande:

Man börjar kommunicera och ser vars det leder.

Förresten, f'låt, men vem från åstäderna använder å:et, särskilt om det är sammansatt med något annat?

Mvh, pite/lulebo.

Hur tänker du med kommunicera? Om öppna tankar för henne och vad jag tänker om henne och situationen eller allmänt tugg om dagarnas gång och händelser i livet?

Får skriva på rikssvenska ;)

• Anonym (vilsenumeåbo)

Hmm, skickade meddelandet innan idag och fick oväntat bra respons. Tack för lite reflektioner gott folk. 

Önskar er alla goda tider. 

Svar på tråden Långdistansförhållande, hur börjar man?