• Anonym (Andrahandsvalet)

Jag är andrahandsvalet

Jag är andrahandsvalet till en kille jag är väldigt Intresserad av.
    Vad ska jag göra? Fortsätta eller avbryta? 

När jag fick veta att jag är andrahandsvalet så känner jag mig mest förvirrad? 

• Svar på tråden Jag är andrahandsvalet
  • Mimosa86

Lätt, förklara för honom att du inte har något intresse av att vara nr 2. Då finns det andra män som du hellre satsar på. Önska honom lycka till men att du tappat intresse för honom.

• Anonym (Petra)

Skit i honom. Du förtjänar bättre. 

• Anonym (Enkelt)

Men herregud skaffa lite självkänsla... Ingen vill vara tröstpriset.

• Anonym (Andrahandsvalet)
    Anonym (Enkelt) skrev 2024-08-03 23:50:42 följande:

Men herregud skaffa lite självkänsla... Ingen vill vara tröstpriset.

Ni har rätt. Det är bara så tungt för mig eftersom jag är så kär. Men jag kommer avbryta och inte acceptera vara ett tröstpris.
  • Reclaimyourself

Vet du att helt säkert att du är andrahandsvalet? Jag var nämligen 100% säker på att jag var andrahandsvalet till en kille jag dejtade och haft sex med som jag var förälskad i, eller kär, nånting sånt. Eftersom jag tolkade det som att han hade en flickvän vid sidan av mig som han prioriterade före mig. Jag missade och frågade typ vem fan den andra var och varför han tyckte att hon var bättre än mig. Jag trodde att han kände som jag för vi hade haft sex och det skulle jag nog inte haft med honom annars. Hans svar blev: "WTF??? Tror du att jag är ute och dejtar om jag har en flickvän??" Tyvärr så kom det fram att då att han inte var kär i mig, han visste inte att jag var kär så han ville vara ärlig. Med tiden öppnade han sig lite grann och sade att hans ex-flickvän tagit livet av sig medan de var ihop och han hade svårt för känslor pga det. Han ville fortsätta träffa mig, vi umgicks som kompisar och åkte runt i bil och låg och myste och såg på film och sånt, det var inte bara sex. Jag sade att jag ville sluta träffas för att han kände ju inte samma som jag. Men han sade att det kan bli så. Mina känslor försvann helt ganska snart men jag fortsatte vara KK med honom. När jag ledsnade på det också var jag tydligen helt ointressant som person och han blev mer undvikande. Sedan kunde han höra av sig efter några månader och fråga hur jag mådde och att han saknade mig, men med tiden fattade jag att han bara såg mig som en milf och ett roligt tidsfördriv.. Unga grabbar älskar milfar, de vill ligga med oss men inte ha förhållande med någon för de är för omogna, de vill bara leka med andra jämnåriga smågrabbar för att uttrycka hur omogen han var och vilka olika nivåer man är på i livet. De är mellan 20 och 30 men de är småpojkar som vill leka med bilar och köra kross och annat sånt som de gör med sina jämnåriga polare. De vill ha oss i sängen men skiter i våra känslor, det är min erfarenhet men jag har inte träffat alla, det finns nog yngre män som vill ha förhållanden med milfar också. Aldrig mer yngre män, säger jag efter att ha testat! De vill bara ha kul och är för omogna för att ha förhållanden men de finns på dejtingappar som Tinder och letar efter nån de kan ha som tidsfördriv vid sidan om. 

Jag menar att du måste ta reda på om du verkligen har rätt, att det verkligen är som du tror? För jag var total säker men hade jävligt fel. Hur fick du veta att du var nummer 2? Vet du att det finns en annan?

• Reclaimyourself

Du som skrev att hon ska skaffa lite självförtroende och vägra vara tröstpriset:

Jag tycker det är du som ska skaffa lite känslor istället! Hon kanske inte visste att det fanns någon annan? Hon är kär och det är inte säkert det går över bara för att man får veta att det finns en annan!

• Cathariiina

Det här går ju inte att svara på med så lite information. Hur fick du reda på att du är andrahandsvalet? Varför kan han inte vara med förstahandsvalet? Är det fortfarande möjligt att det blir förstahandsvalet? Hur länge sedan var det han hade något med förstahandsvalet att göra, och vad hade de för relation då?

Om det handlar om någon som är bortgången, eller något gammalt svärmeri i ungdomen som aldrig blev något, så har de flesta av oss något sådant i bakhuvudet som ett bitterljuvt minne som ploppar upp ibland. Men det hindrar oss inte från att älska den partner vi lever med idag, på riktigt, eller den familj som vi skaffat med honom. Det är olika saker. 

Men om denna kvinna är någon som finns på ett hörn av era liv och kommer att göra det inom överskådlig framtid, i högsta grad levande och kroppslig, så skulle jag nog lämna där. 

• Anonym (Worth waiting for?)

Som på arbetsmarknaden. Inte alltid som man är högst upp i näringskedjan.

• Anonym (Hugo)
    Anonym (Worth waiting for?) skrev 2024-08-04 01:33:33 följande:

Som på arbetsmarknaden. Inte alltid som man är högst upp i näringskedjan.

Dom flesta är faktiskt andrahandsvalet. Väldigt få är förstahandsval i praktiken.
Svar på tråden Jag är andrahandsvalet