Söka nytt/byta jobb när man planerar en trea
Jag har haft exakt samma tankar och funderingar som du TS. Hade ett bra jobb men med vissa delar som inte fungerade och vi önskade ett tredje sista barn men jag kände att det inte var optimalt att byta jobb och samtidigt försöka skaffa barn igen? Tillsist landade jag ändå i att en bra arbetsgivare förstår och respekterar att en kvinna i min ålder kanske blir gravid och vill vara föräldraledig men anställer mig och vill ha mig för att jag passar bra för jobbet och är duktig.
Så jag sökte jobb, fick drömjobbet, har visat sig ta tid att bli gravid. Tänk om jag struntat i att försöka byta jobb, då hade jag ju fortsatt jobba på en för mig inte tillräckligt bra arbetsplats och ändå inte varit gravid. Nu börjar jag mitt nya jobb imorgon i alla fall. Fortsätter att försöka och hoppas att jag blir gravid snart.
Är förstås lite orolig över att eventuellt berätta för min nya arbetsgivare att jag är gravid men som jag nämnde ovan, en bra arbetsgivare gratulerar och vet ju att jag kommer tillbaka 😊 Kan ju ta flera månader innan jag blir gravid om jag ens blir det, men nu har jag i alla fall ett nytt jobb med bättre förmåner, lön osv. Får hoppas jag trivs med kollegorna också, det blir jag ju snart varse om 😅
Lycka till med allt TS 🌸