Inlägg från: Anonym (Anon) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anon)

2 under 2

2 under 2
    Hej allihopa! 
    Har ganska nyligen plussat med nummer 2, vilket inte var planerat.. dessutom är det verkligen en dålig timing.. men eftersom varken jag eller min sambo ser abort som ett preventivmedel i vårat fall, så ?står vi vårat kast?. Missförstå mig inte, när vi bestämt oss för att vi ska behålla så blev vi båda glada och välkomnar detta. Vi har en historik med 6 missfall på raken innan vårat första barn föddes, så vi är väldigt ödmjuka för att det inte är säkert att det blir ett barn.
    Men, vi ska inom två veckor göra en stor flytt, väldigt långt bort. Och även ta över en enorm verksamhet som kommer att bli vårat liv mer än ett jobb som även säsongsmässigt kommer kräva mycket tid och arbete.
    Det handlar om ett stort lantbruk, en gård.
    Det positiva är att vi kommer flytta nära hela sambons familj som kommer att kunna hjälpa oss med mycket, eventuell barnvakt för den förstfödda när det krävs. Vilket känns som en enorm lättnad då vi inte har barnvakt i dagsläget. 
    Med allt det här sagt, hur är det att ha två småbarn under 2? 
    Hur klarar man allt praktiskt? 
    Var det svårt att gå från ett till två barn?
    Vi hade tänkt vänta med att försöka till den första var mellan 2-3, men det blev såhär nu. 
    När nummer två föds kommer första vara ca 1år & 10månader.
Svar på tråden 2 under 2